ایلام بیدار07:49 - 1397/10/20
گزارش؛

خواب زمستانی پروژه اتصال راهی دو شهرستان

پروژه را سرتنگ به هلسم که شهرستان چرداول به شهرستان سیروان متصل می کند به علت مشکلات تامین اعتبار درآستانه خواب زمستانی قرار دارد.

به گزارشايلام بيدار، پروژه راه سرتنگ به هلسم سال گذشته با حضور استاندار ایلام  کلنگ زنی شد وبا مساعدت استانداری قرار شد هرچه زودتر شهرستان چرداول توسط این پروژه 12 کیلومتری به شهرستان سیروان متصل شود.

سید کمال الدین میر جعفریان رئیس سابق اداره راه وشهرسازی استان ایلام سال گذشته در مراسم  کلنگ زنی پروژه راه سرتنگ به هلسم گفت:پروژه اتصال روستای سرتنگ شهرستان سیروان به روستای هلسم در شهرستان چرداول به طول مسیر12 کیلومتر کلنگ زنی شد.

وی افزود: با تامین اعتبار این پروژه و اجرای این پروژه مسیر 35 کیلومتری شهرستان چرداول به شهرستان سیروان به 12 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

 

این پروژه از سال گذشته تا کنون پیشرفتی 40 درصدی داشته وبرای ادامه کار اعتبار لازم است بنابراین احتمالا این پروژه حالت خواب زمستانی پروژه ها را تجربه می کند.

احمد اسفندیاری رئیس اداره راه و شهرسازی چرداول-سیروان درخصوص پیشرفت این پروژه اظهار داشت: ساخت پروژه مهم هلسم که در دست اقدام است، نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار بوده، این در حالی است که باتوجه به شرایط منطقه و بستر صخره‌ای برای هر کیلومتر تقریبا 5 میلیارد تومان هزینه لازم است.

وی افزود: مبلغ 1 میلیارد تومان جهت حذف نقاط حادثه خیز راه‌های شهرستان و رفع معارض با پیشرفت 67 درصدی اختصاص داده شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی چرداول-سیروان ادامه داد: پروژه سرتنگ به هلسم با طول 12 کیلومتر شهرستان چرداول را به سیروان وصل می‌کند، این پروژه در ۳ فاز ابتدایی به طول ۸ کیلومتر درحال اجرا است و ۴ کیلومتر باقی مانده با اتمام مطالعات و ارزیابی آماده مناقصه و تعیین پیمانکار است.

از سخنان رئیس اداره راه وشهرسازی چرداول این طور برداشت می شود که پروژه اجرا می شود ولی به سختی بنابراین مردم باید منتظر بمانند که این پروژه اجرا شود.

با توجه به اینکه پروژه سرتنگ به هلسم دو شهرستان را به هم متصل می کند پروژه ای ضروری به شمار می آید بنابراین برای خواب نرفتن آن شاید نیازمند تدبیری از سوی مسئولان برای تکمیل آن است.

 

انتهای پیام/س