ایلام بیدار12:21 - 1397/10/18
استاندار ایلام:

راه آهن ایلام به پیمان می رود

استاندار ایلام از توافق این استانداری با وزارت راه و شهرسازی برای به پیمان گذاشتن مسیر راه آهن اسلام آباد - ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام امروز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: آرزوی دیرینه مردم ایلام به ثمر رسید و با تلاش و پیگیری مستمر فاز اول اجرای راه آهن اسلام آباد - ایلام تا قبل از پایان سال جاری به پیمانکار واگذار می شود.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر کار مطالعات راه آهن ایلام انجام شده اما متاسفانه اجرای آن به تاخیر افتاده بود که در دیدارهای اخیر و با پیگیری مستمر این مطالبه مردم بالاخره بزودی وارد فاز اجرایی می شود.
استاندار ایلام افزود: اعتبار اجرای آن در بودجه سال آینده تخصیص یافته و شاهد تحول و توسعه در حوزه زیرساخت های استان خواهیم بود.
سلیمانی دشتکی توسعه راه ها، فرودگاه و ایجاد راه آهن را از مهم ترین زیرساخت های توسعه ای برای یک استان برشمرد و گفت: کارهای بزرگی توسط دولت تدبیر و امید در استان ایلام در حوزه زیرساخت ها انجام می شود.
وی همچنین از روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله اول ابراز رضایت کرد و گفت: کاهش یک درصدی آمار بیکاری بر اساس اعلام نظر مرکز آمار ایران در پاییز 97 حاصل زحمات همه مدیران و استقبال و همراهی مردم استان بوده است.
استاندار ایلام با تقدیر از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار داشت: رتبه اشتغال استان نسبت به سال گذشته بهبود هفت پله ای داشته و از رتبه 15 کشوری به رتبه 22 ارتقا پیدا کرده است.
وی با انتقاد از محاسبه نرخ بیکاری گفت: باید یک شاخص و فرمول مناسب برای محاسبه نرخ بیکاری مد نظر قرار گیرد تا شمار بیکاران واقعی به صورت درست محاسبه شود.

 

انتهای پیام/س