ایلام بیدار00:20 - 1397/10/18
رئیس مجمع نمایندگان استان در گفتگو با ایلام بیدار:

دولت ولنگاری فضای مجازی را تعیین تکلیف کند/ مرکز ملی فضای مجازی راهکار عملیاتی ارائه دهد

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی باید نظارت حساب شده ای در فضای مجازی داشته و راهکار عملیاتی ارائه دهند.

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر واکنش به نشر فیلم آزار و ضرب وشتم یک دختر در فضای مجازی گفت: تمام جامعه به یک شکل بسیار بدی مورد تهاجم است؛ تهاجم افکار غلطی که در فضای مجازی حاکم است.

وی اظهار کرد: در واقع فضای مجازی یک اهرم بسیار خوب برای گسترش افکار، سنت های حسنه، اخلاق نیکو، تعامل فرهنگی بیشتر و رفتار درست است.

کاظم زاده افزود: متاسفانه بی اخلاقی هایی در فضای مجازی توسط عده ای خاص نشر پیدا می کند و باز هم جای تاسف است که عملکرد این افراد بسیار خاص و محدود به کل جامعه تسری پیدا می کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: همین افراد با بی اخلاقی تمام هر آنچه باشد را بیان می کنند، نشر اکاذیب می کنند، بین افراد و اشخاص و عقاید نزاع به عمل می آورند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت بعنوان متصدی فضای مجازی بایستی کنترل کند، وقتی اشخاص حقیقی یا حقوقی به هر دلیلی به هر عنوانی توسط یک اوباش به راحتی زیر سئوال می رود کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است در فضای مجازی چیزی نشر پیدا کند که کذب باشد اما افرادی که شناخت و اطلاعی از این موضوع ندارند باور می کنند.

کاظم زاده با اشاره به نشر کذب بودجه دولت در فضای مجازی گفت: اخیرا در فضای مجازی پخش شده که بودجه دولت فلان گونه است و بودجه مذهبی کشور را هدف قرار گرفته که تشویق اذهان عمومی است.

این نماینده مجلس به اعتماد بین مردم و نظام اشاره کرد و افزود: برخی در فضای مجازی به جامعه ناامیدی تزریق می کنند، مهمترین سرمایه هر جامعه اعتماد بین مردم و ارکان نظام است، یکی از اهدافی که در فضای مجازی دنبال می شود، از بین بردن اعتماد است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام ادامه داد: برخی افراد در فضای مجازی نسبت به افراد و نسبت به نظام و عملکرد آن، بی اعتمادی ایجاد می کنند.

وی اذعان کرد: فضای مجازی به یک جایگاه برای نشر افکار متهم کردن دیگران تبدیل شده است.

کاظم زاده یادآور شد: فضای مجازی فاصله ها را کم کرده است و خیلی فوائد دارد اما متاسفانه به هر دلیل که بخشی از آن عدم اطلاعات و بخشی توسط افرادی که به دنبال نشر اکاذیب می باشند به دنبال از بین بردن اعتماد گروهها و مردم نسبت به دولت شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام به وظایف دولت در قبال کنترل فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دولت و به خصوص وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی باید نظارت به صورت حساب شده ای که به کلی رها شده داشته و فضای مجازی را کنترل و راهکار عملیاتی ارائه دهند، فضای مجازی به بستری برای افرادی تبدیل شده که بی اخلاقی و نشر اکاذیب در این فضا می کنند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: فردی که ریز بودجه دولت به صورت کذب در فضای مجازی منتشر می کند، دولت باید با آن شخص برخورد کند.

 

انتهای پیام/س