ایلام بیدار07:57 - 1397/10/15
گزارش؛

لزوم اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز مسیرهای ارتباطی ایوان

مسیر ارتباطی کله جوب بسمت روستای ساتیان دارای نقاط حادثه خیز است لازم و ضروری است این نقاط اصلاح شوند.

به گزارشايلام بيدار، امروزه ایجاد مسیر‌های مناسب و امن به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ‌های توسعه در هر منطقه شناخته می‌شود و حذف نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده ها در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

شهرستان ایوان با جمعغیت بالای 50هزار نفر در شمال استان ایلام واقع شده است ،شهرستانی که طی سالهای گذشته به واسطه بازگشایی تونل اربعین شاهد تردد وسایل نقلیه زیادی در این مسیر بوده ایم چرا که در مسیر راه رسیده به مرز مهران واقع شده است.

تردد و عبور خودروهای سبک و سنگین در این مسیر طی شبانه روز حکایت از اهمیت این راه ارتباطی دارد چرا که رانندگان زیادی این مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند.

اما هدف از ارائه این گزارش پرداختن به موضوعی است که مدتها نقل مباحث رسانه ها و افکار عمومی شده است،ایمن سازی و مرمت راه های مواصلاتی شهرستان است که متاسفانه در این زمینه می توان گفت پیشرفت لاک پشتی برخوردار است.

 پیشرفت لاک پشتی یک پروژه

اگر در مسیر ارتباطی ایوان به سمت حاجی حاضر تردد کرده باشید خواهید فهیمید که تا روستای کله جوب مسیر ارتباطی از وضعیت ایده ال برخوردار است چرا که مسیر چهار خطه بوده و امکان تردد در آن به راحتی صورت می گیرد. 

اما از روستا ی کله جوب به بعد به سمت امامزا ده حاجی حاضر از و ضعیت نامناسبی برخوردار است که در طول مسیر چندین پیچ حطرناک وجود دارد که می توان گفت بوی مرگ را در ان پیچها احساس کرد از جمله پیچهای روستای ساتیان که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

لزوم تعریض مسیر

احمدی یکی از رانندگانی است که به گفته خودش نزدیک به 25 سال است در طول مسرهای مواصلاتی شهرتان مشغول به حمل بار است در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد:همانطور که می دانید شهرستان ایوان در مسیر رسیدن به مرز بین المللی مهران واقع شده است و این امر توجه و اهمیت دادن به مسیرهای مواصلاتی شهرستان را دو چندان می کند.

وی گفت : متاسفانه یکی از نقاط حادثه خیر شهرستان ایوان مسیر روستای ساتیان است که امروز هم شاهد وقوع یک فقره تصادف در این مسیر بودیم که منجر به کشته و زحمی شدن دونفر در این مسیر شد.

این راننده بیان کرد: اداره راهداری شهرستان ایوان باید نسبت به تعریض این مسیر اقدام نماید تا شاهد سهولت تردد در این مسیر باشیم.

امیدواریم مسئولن شهرستان نسبت به خواسته عموم مردم توجه لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/س