ایلام بیدار14:28 - 1397/10/11
سردار سلامی:

جبهه استکبار امروز متلاطم و سرگردان است/ملت ایران توانسته تمرکز دشمن علیه خود را بر هم بزند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران اسلامی توانسته است تمرکز دشمن بر علیه خود را در جنبه های مختلف بر علیه خود را برهم بزند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در رابطه با روحیات بارز مردم ایلام  گفت: استان ایلام ، در نقطه تقاطع دو فضیلت بسیار بزرگ قرار گرفته است ؛ یکی افتخار مقاومت و دفاع شرافتمندانه از مرزهای میهن اسلامی در طول دوران باشکوه هشت سال دفاع مقدس ، که مردان و زنان این استان همچون کوه استوار ، و جانانه و شرافتمندانه در مقابل دشمن با همه وجود از اسلام و کشور دفاع کردند و نقشی جاودانه داشتند. فضیلت دیگر استان ایلام این است که مردمان و مسئولین این دیار ، با تمام وجود میزبان زائرین حرمین اهل بیت(ع) هستند و این دوفضیلت برای این دیار انحصاری است و برای همین می توان مردمان این دیار را با چند عنصر سلحشوری ، مهربانی ، و تجلی روح پهلوانی و جوانمردی توصیف کرد.

سردار سلامی بیان داشت: ما در یکی از فراز های برجسته ، خطیر و مهم از تاریخ اسلام و ایران اسلامی قرار داریم ، مهم ، درخشان ، خطیر و سرنوشت ساز ؛ اما نه نگران کننده ؛  بلکه امید بخش برای آینده است . امروز استکبار در حال فروپاشی  و سرگردانی است و مشاهده می کنیم که آنها با عقب نشینی در منطقه ، درهم شکسته اند و آثار عجز و ناتوانی در چهره آنها به خوبی نمایان است .

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به  حرکت ملت ایران درطول تاریخ در مقابله با دشمنان گفت :ملت ایران در مسیر ساختن یک شکوه با عظمت تاریخی در حال حرکت است این ملت بارها در طول این چهل سال بعد از انقلاب توانسته است تمرکز قوای بی نظیر امپراطوری های بزرگ تاریخ را در هم بشکند و نابود کند .

وی در این باره افزود : در چند مقطع این رویداد عظیم  رخ داده است ، در دوران دفاع مقدس همه قدرت های بزرگ آن دوران با هم متحد شده بودند تا این ملت را  بشکنند و نابود کنند و به سیطره بر سرنوشت این کشور بازگردند و مردم را پشیمان کنند و کشور را کوچک کنند و به همه جهان نشان دهند که نمی توان با تکیه بر اسلام با قدرت های بزرگ درگیر شد و حکومت تشکیل داد و آزاد بود  و در پی اثبات این نظریه همه قوای سیاسی و نظامی و فشار اقتصادی و روانی خود را بر این ملت متمرکز کرده بودند .

سردار سلامی در رابطه بانقش ایمان و اراده ملت در برابر دشمن گفت : برهم زدن تمرکز دشمن در نابرابر ترین جنگ تاریخ معاصر ،جز در سایه ایمان و اراده ملت و نور ولایت ممکن نبود. مردم ایران در برابر تهاجم دشمن ، جهاد را به یکدیگر واگذار نکردند و از مولا علی (ع) آموخته بودند که اگر امر دفاع را به یکدیگر واگذار کنند، دشمن بر آنان غلبه خواهد کرد. همه مردم در دوران دفاع مقدس احساس کردند که باید با جان دل از کشور دفاع کنند و با دشمن بجنگند و این شور حسینی و روح عاشورایی و آن نفس قدسی و روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) بر پیکره این ملت جاری شد ؛ قوای دشمن از هم پاشید و شکست خورد و این کار یک معجزه الهی بود. در جنگ قواعد خاصی وجود دارد هر کس نیروی بیشتری دارد به پیروزی نزدیکتر است و ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس قواعد رایج جنگ را عوض کرد و آن قاعده این است که  هرکس با ایمان تر است ، پیروز است و این قاعده جدید ، باطل السحر نظریه ای بود که ادعا داشت نمی توان بدون تکیه بر قدرتها زندگی کرد و پیروز شد. اگرامروز جهان اسلام به میدان جهاد علیه مستکبران تبدیل شده است ، به دلیل آن پیروزی های خارج از قواعد ملت ایران است . در واقع آن قاعده ها ، همان قواعد الهی هستند.

وی با اشاره به توان ملت ایران در جهت برهم زدن تمرکز دشمن گفت : ملت ایران اسلامی توانسته است تمرکز دشمن بر علیه خود را در جنبه های ، قدرت نظامی ، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم  و تمرکز فشار تحریم اقتصادی و عملیات روانی را برهم بزند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فتنه سال 88 و حماسه 9 دی اظهار کرد :دشمن در سال 88 با تکیه بر فتنه های گوناگون علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دوباره به مصاف با ملت ایران بازگشت . آنان یک آرایش جهانی و یک صف بندی جدی و امیدوار برای درهم شکستن اراده ی ملت و فروپاشاندن نظام داشتند . در اینجا دشمن دیگر به سرزمین ما حمله نکرد ، بلکه ذهن ها و قلب ها و اراده ی ملت ، را هدف قرار داد و با ابهام و تردید و کم رنگ کردن مقدسات به دنبال اهداف شوم خود بود و در روز عاشورا  به پرچم امام حسین(ع) اهانت کرد. ملت ایران در یک هنرنمایی جاودانه و الهی یک روز بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران بوجود آورد . حماسه 9 دی همواره می توان به آن افتخار کرد و در آنروز همه ی استکبار و دنباله های داخلی آن درهم شکستند و آنهایی که می خواستند نور خدا را خاموش کنند ، خودشان یک باره خاموش شدند.

سردار سلامی با اشاره به نقش هدایتگر رهبری در فتنه 88 گفت : هادی سفینه نجات امت ، در فتنه 88 ،  رهبر فرزانه انقلاب بود که با شرح صدر و با تدبیر ، حلم ، ژرف اندیشی و گذشت انقلابی و روح الهام بخشی توانست امواج این فتنه عظیم را بشکافد. و این ولایت است که این خصوصیت را دارد که سفینه نجات و جلوه ای از صراط منیر باشد.

 جانشین فرمانده کل سپاه در رابطه با بی اثر بودن تهدیدات دشمن گفت: هنر، تشخیص تفاضل بین واقعیت و عملیات روانی که او می سازد و این تشخیص به برکت نور الهی در اذهان ملت ما خوب شکل گرفته است و امروز ملت ایران اسلامی از دشمن واهمه ندارد و تهدید و تحریم های دشمن بر اراده ی فولادین ملت اثر ندارد.

وی در پایان از زحمات ده ساله سردار حسینی در طول دوران فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) تمجید و عنوان کرد : سردار حسینی تمام دوران جوانی خود را وقف جهاد در راه خدا و خدمت به مردم گذاشته است و لباس مجاهدت را از تن در نیاورده است و تمام رشادت های ایشان بر کسی پوشیده نیست.

 

انتهای پیام/ش