ایلام بیدار08:02 - 1397/10/08
یادداشت؛

9دی، سمبل بصیرت ملت ایران

حماسه 9 دی سمبل بصیرت ملت ایران، برای همیشه سرلوحه تاریخ قرار دارد و در آرشیو افتخارات این ملت برای نسلهای بعد مانگار خواهد بود.

محمدرضا فرهادبیگی:: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری کانون تهاجمات ظالمانه قدرتهای جعلی منطقه و جهان و مزدوران داخلی وابسته بوده است.

پس از تحمیل جنگ نابرابر و رسوایی انان و ناکامی در مسائل ریز و درشت جنگ نرم، یکبار دیگر دست به دامان فتنه گردیدند. فتنه ای که در قالب انقلابهای رنگی در سایر کشورها نتیجه تقریبا مثبت و رضایت بخشی داشت.

اما غافل از اینکه این انقلاب رنگ دیگری داشت چرا که امتداد خون عاشوراییان بود، مهمتر اینکه همیشه و در همه حال دست غیب در آن نمایان بوده و خواهد بود.

همه دیدند اینجا کوفه نبود ، امر ولی زمینه ساز انقلابی دیگر بود، شاید بتوان آنرا انقلاب سوم نامید انقلابی که در واقع اعجاز بصیرت بود.

همه واقفیم که قبل از واقعه عظیم 9 دی مزدوران و سران فتنه جیره خوار غرب ماموریت یافتند اصل نظام را نشانه رفته و به صغیر و کبیر رحم ننمودند و حتی پا را فراتر نهاده و گستاخانه عاشورایی را که مظهر و فلسفه اعتقادی و زندگی امت بود هدف قرار دادند.

در این راه عده ای نیز فریب خورده بودند و به وعده های پوشالی خواص دل بسته بودند.

اما چرا تعدادی کثیر از آنان به یکباره با ندامت خویش به خیل عظیم امت پیوستند ولی خواص پرمدعا دست از لجبازی نکشیدند، مگر نه اینکه به حقانیت نظر مردم اعتقاد داشتند. واضح است که عفریت های زمان سرمست از دلارهای اجانب در قبال ماموریت خائنانه شکس خورده بودند. تا جاییکه بیرق عزای حسین(ع) را به آتش کشیدند.

آری در عاشورا هم فتنه بود هم آتش و هم خون، اما اینان نیز غافل بودند، غافل از اینکه می خواستند به خورشید چنگ زنند.

ملت نیز از نسل خورشید بود و خورشید که برآمد یخ فتنه آب گردید. سیل جاری شد و این سیل خروشان با عصای موسی معجزه بصیرت خلق نمود. امت دریا بود و به اذن ولی زمان خروشید، مگر خس و خاشاکی خواهد ماند.

بی شک فرمان تاریخی ولی فقیه زمان که برگرفته از رافت ناب اسلامی بود سهم به سزایی داشت در اینکه خیل عظیم امت به تبعیت از معظم له به حصر خانگی سران خائن فتنه راضی گردند و گرنه می توانست اتفاقاتی غیر از این رقم بخورد،هرچند باعث نابودی کامل افکار فتنه گران شد.

نکته قابل توجه  اینکه مردم بابصیرت و فهم و شعور بالای خود به درستی راه را تشخیص داده و با اندکی تامل خواهیم فهمید که چرا و چگونه انتخاب نمودند.

آری باید باور کنیم که ولایت فقیهدلهای امت را تسخیر نموده است، این حق طبیعی ماست که در ولایتمداری به حال هم غبطه بخوریم و 9 دی راکه سمبل بصیرتمان است برای همیشه سرلوحه تاریخ قرار دهیم و در آرشیو افتخارات این ملت برای نسلهای بعد مانگار قرار دهیم.

 

انتهای پیام/س