ایلام بیدار12:38 - 1397/09/13

صالحی امیری تشریح کرد: نقش احمد توکلی در اسقاط نظام!

آقای توکلی که من ایشان را فرد دینداری می‌دانم، در دادگاه حاضر شد، حرف هایش را زد و مباحث من را شنید. در دادگاه قبل از صدور رأی برایش حجت شد که دچار یک نوع فریب اطلاعاتی شده است!

به گزارشايلام بيدار،«رضا صالحی‌امیری»، معاون سابق رئیس‌جمهور، رئیس کمیته ملی المپیک و از امنیتی‌های محفل اعتدال به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، درباره ادعای پولشویی توسط ظریف گفته است: هیچ کشوری در شرایطی که با دشمنان جدی مواجه و در تخاصم است، فرمانده جنگ خود را تخریب و تضعیف نمی کند. کج سلیقگی برخی از آقایان است که در این شرایط سخت سیاسی به کسی که فرمانده دیپلماسی کشور است حمله و تهاجم می کنند و این را در تضاد با منافع ملی می دانم.


او همچنین می‌افزاید: هیچ گونه اطلاعات مستندی درباره پولشویی ندارم. اما فضای پولشویی در فوتبال ایران وجود دارد. هر نوع ادعایی باید مستند به یک دلیل عقلانی باشد و من اطلاعی درباره پولشویی در ورزش ایران ندارم که منطقی باشد، اما فضای آن در ورزش کشور وجود دارد.

صالحی‌امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به جریان یک شکایت خود علیه «احمد توکلی» از چهره‌های اصولگرا و نماینده وقت مجلس اشاره می‌کند و اینطور می‌گوید که: آقای توکلی که من ایشان را فرد دینداری می‌دانم، در دادگاه حاضر شد، حرف هایش را زد و مباحث من را شنید. وقتی در دادگاه قبل از صدور رأی برایش حجت شد که دچار یک نوع فریب اطلاعاتی شده است و حرف هایش نقل قول صحیح نبود، همانجا یک کاغذ گرفت، نوشت و ضمن عذرخواهی، از من حلالیت طلب کرد و من هم همان جا رضایت نوشتم و خداحافظی کردم. بعد از آقای توکلی خواهش کردم و گفتم «نمی خواهد منبع خبرتان را معرفی کنید، با او تماس بگیرید بگذارید روی آیفون تا سئوال کنم کجا این خبر را تولید کرده است؟». آقای توکلی گفت «شب گذشته به من کسی تلفنی این حرف را گفته بود». از ایشان خواستم به همان فرد زنگ بزند تا تلفنی با او صحبت کنم اما آقای توکلی گفت «من تلفن او را ندارم چون شماره ناشناس بود». از ایشان پرسیدم «آیا یک فرد ناشناس تلفنی مطالبی را به شما گفت و شما یادداشت و از تریبون مجلس قرائت کردید؟» گفت «بله».

می‌خواهم این پیام من را به جامعه منعکس کنید والله نظام اسلامی با این رویکرد امکان ادامه حیات نخواهد داشت.

صالحی‌امیری می‌افزاید: جامعه‌ای که در آن کادرهای سیاسی با یک تلفن ناشناس در تریبون رسمی مجلس با آبروی رقبای سیاسی خود بازی می‌کنند. با صراحتا می گویم قطعا نظام اسلامی با این رویکرد پایدار نخواهد بود.

*ما در مقام دفاع از دکتر توکلی در یک فرایند ناشناخته و ادعا شده از سوی صالحی‌امیری نیستیم.

بیان یک صحبت بر اساس یک اشتباه و عذرخواهی از ذیحق نیز امری معمولی و روزمره در سیاست است و شیون کردن از بابت وقوع آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه رجال هم به آن اشتهار ندارند.

از طرفی اتفاقا داشتن تقوای عذرخواهی عامل مقوّم نظام محسوب می‌شود نه عامل اسقاط آن!

اما سؤال اینجاست که اگر حرف زدن بدون سند سبب اسقاط نظام است؛ پس چرا صحبت‌های بدون سند و دلیل صالحی‌امیری مبنی بر وجود فضای پولشویی سبب اسقاط نباشد؟

جدای از این کنایه باید اشاره کرد که تکلیف «جهاد سیاسی» ایجاب می‌کند، بگوییم اگر هم فرضی بعنوان تهدید برای نظام اسلامی متصوّر باشد؛ آن فرض یقینا تهدید وجود افرادی در نزدیکی رئیس جمهور روحانی است که صحبت‌هایی مثل اظهارات بدون سند ابتدای متن درباره پولشویی و یا مفاهیم و صحبت‌های زیر را بر زبان رانده‌اند:

_ در ذهن ایالات متحده دشمن دائمی وجود ندارد.
_ ادعای وجود شکاف در ساختارهای نظام و تأکید بر اینکه وجود شکاف و پارادوکس بود که سبب سقوط شاه شد.
_ جنبش قومی در ایران جنبشی خفته است.
_ اگر برجام نبود ما به سمت وضعیت نفت دربرابرغذا و دارو می‌رفتیم.
_ تحریم‌ها ظالمانه و «کشنده» هستند.
_ «بیداری اسلامی» به خشونت‌های داعش منجر شد!
_ روحانی نمادی مشابه شهید بهشتی است.
_ نام نلسون ماندلا در ایران بسیار مقدس است.

قضاوت در این باره کار سختی نیست که یک اشتباه احمد توکلی و در ادامه عذرخواهی او (که صالحی امیری ادعا کرده است) سبب اسقاط نظام می‌شود یا وجود کسانی در دور و اطراف آقای روحانی که فقط یکی از آنها بیان‌کننده جمیع عبارات فوق است؟!

در بحث پولشویی مورد اشاره صالحی‌امیری نیز بایستی این سؤال را پرسید که دولتمردان بلندپایه اعتدالی چه اصراری بر حرف بدون سند و پروپاگاندا بر سر هیچ و پوچ دارند؟

چه اینکه قبل از صالحی‌امیری، محمدجواد ظریف نیز تصریح کرده بود که درباره ادعایش پیرامون وجود پولشویی گسترده در برخی نهادهای کشور، هیچ مستندی در اختیار ندارد و مسئول ارائه مستندات اظهاراتش هم نیست!

منبع: مشرق