ایلام بیدار08:54 - 1397/09/12

وقف یک باب آپارتمان توسط بانوی خیر ایلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از وقف یک واحد مسکونی آپارتمانی توسط یک بانوی خیر ایلامی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "مرتضی عزیزی"، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  با اعلام این خبر گفت: این واحد آپارتمانی به متراژ 80 متر مربع واقع در بلوار شهید بهشتی شهر ایلام توسط یک بانوی خیر ایلامی وقف‌شده است.

وی، ارزش این واحد آپارتمانی حدود 120 میلیون تومان برآورد شده است، یادآور شد: این واحد مسکونی به نیت خیرات و مبرات وقف‌شده است که می‌تواند آثار و برکات فراوانی در راستای نیت این بانوی خیر در سطح جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عزیزی، بابیان اینکه این بانوی خیر ایلام متولد سال 1350 است، یادآور شد: افزایش تعداد موقوفات و ترویج این فرهنگ حسنه می‌تواند زمینه‌ساز آثار و برکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 31 وقف در سطح استان ایلام انجام‌شده است، ابراز کرد: از این میزان 9 موقوفه، وقف منفعتی بوده است که 4 وقف توسط بانوان خیر ایلامی صورت گرفته است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: وقف‌های منفعتی به آن دسته از وقف‌های گفته می‌شود که دارای درآمد بوده و درآمد این موقوفات صرف امور خیر و عام‌المنفعه با توجه به نیت خیر می‌شود که باید تلاش کرد این فرهنگ در سطح جامعه تبیین شود.

 

انتهای پیام/س