ایلام بیدار00:40 - 1397/09/03
دانش آموز مخترع ایلامی:

جرقه اختراعاتم از بسیج شروع شد/ بهترین ابداعم ربات زیردریایی با قابلیت های پهپاد است + تصاویر

"احمد رضا شریفی" یکی از بسیجیان شهرستان چرداول است که استعداد خاصی در طراحی ربات ها دارد از این رو توانسته به موفقیت هایی نیز دست پیدا کند

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار:: نخبه پروری وشناسایی نخبگان یکی از مواردی است که رهبر انقلاب همواره برآن تاکید داشته اند وبرای بقای هرکشوری تربیت وبکار گیری نخبگان در عرصه های مختلف لازم وضروری بوده وباید درتمامی زمینه ها استعدادهای نخبگان شناسایی وبه کار گیری شوند.

برای تحقق بخشیدن به حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید تولید ملی را راه اندازی کرد و تولید ملی جزبا نیروی انسانی خلاق وکارآمد تحقق نمی یابد؛ بنابراین تربیت نخبگان وشناسایی آن ها امری مهم وحیاتی به شمار می آید.

هرچه نخبه پروری در جامعه بیشتر باشد آن جامعه بیشتر پیشرفت خواهد کرد زیرا ایده های نو زودتر پا به عرصه کار خواهد گذاشت وانجام کارها را سریعتر وراحتر خواهد کرد.

مسلما پیشرفت آینده ایران اسلامی در گرو توجه به نخبگان واستفاده از نوآوری در کارها است تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را خودمان تولید کنیم.

دانش آموز مخترع بسیجی

"احمد رضا شریفی" یکی از بسیجیان شهرستان چرداول است که استعداد خاصی در طراحی ربات ها دارد از این رو توانسته به موفقیت هایی نیز دست پیدا کند؛ اختراعات این بسیجی چرداولی ما را براین داشت تا مصاحبه ای با او داشته باشیم.

خودتان را معرفی کنید.

احمد رضا شریفی هستم ساکن روستای باغله از توابع شهرستان چرداول ودانش آموز پایه اول دوره دوم دبیرستان ودر یکی از مناطق محروم شهرستان که دسترسی به امکانات مورد نیاز کمی سخت بود.

از کجا شروع کردید؟

از دوران کودکی از طریق برنامه ای با ربات ها آشنا شدم وبه آن ها علاقه پیدا کردم واین باعث شد تا کم کم شروع به طراحی آن ها بکنم والان به مدت 3 سال است که شروع کرده وبا استفاده از تحقیق وتفحص درباره ربات ها توانستم ربات اختراع کنم.

چگونه توانستید ربات اختراع کنید؟

با مطالعه وپشتکار از طریقی که توانستم مطالب در براه طرالحی پهباد ها و ربات ها گیر آورده وبا آزمایش وخطا سرانجام موفق شدم. مهم ترین اختراع ؟ مهم ترین اختراع بنده ربات کوهنورد است که قابلیت حرکت تا شیب 40 درصد را داشته وضد آب و ضد گردوخاک بوده که قابلیت فیلم برداری ، آوار بردار ی ودر مواردی فوتبال را دارد. و جالب اینکه طراحی این ربات کاملا بومی است وبا ساده ترین امکانات می شود اختراعات بزرگی طراحی کرد.

دیگر اختراعات

ربات زیردریایی با قابلیت حرکت زیردریا وفیلمبرداری پهباد با قابلیت فیلمبرداری و برد 50 متر قایق سرعتی ماشین مسابقه (Off-Road) پیش گوشتی برقی لوله بازکن؛ یکی از جالب ترین اختراع ها پنکه ای که از 24 ساعت فقط یک دقیقه خاموش می شود بدون هیچ گونه شارژری به نظر جالب ترین اختراع می باشد که با استفاده از یک سیستم مکانیکی برق خود را تامین می کند وبه شارژ نیاز ندارد.

مهم ترین حامیان شما چه کسانی بودند؟

در درجه اول پدر ومادر وسپس سپاه وبسیج به عنوان یکی از حامیان اصلی که جرقه اختراع ربات را در ذهن من ایجاد کردند وآموزش وپرورش وهمچنین پژوهش سرای باقرالعلوم از جمله اشخاص ونهادهایی بودند که تا این لحظه از بنده حمایت کردند.

چه مشکلاتی داشتید؟

مشکلاتی که بوده از عدم حمایت کامل نهادهای مسئول وهمچنین برای طراحی ساخت ربات ها نیاز به هزینه فراوان هست که دراین خصوص به حمایت نهادهای مسئول نیاز داریم.

مسلما آزمایشگاههای مجهز می تواند در تولید ربات ها نقش به سزایی داشته باشد وبه کارسرعت بخشد.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

هرکسی می تواند در اعتلای اهداف کشور نقش به سزایی داشته باشد وبنا به توانش این وظیفه را ادا کند، بنابراین طراحی ربات های صنعتی در تمامی زمینه های مورد نیاز وکمک به تولید ملی از اهداف بنده می باشد که سربلندی ایران اسلامی در تمامی محافل بین الملل را به دنبال خواهد داشت.

سخن آخر

استفاده از توان نخبگان واستعداد های کشور در بستری که بسیج فراهم کرده می تواند فرصت خوبی باشد برای ساختن آینده ای بهتر برای ایران اسلامی رسیدن به تولید ملی در گرو توجه به جوانان است تا بتوانند شگفتی بیافرینند در پایان باید گفت که با حمایت از این گونه جوانان می توان به رشد فردای ایران اسلامی کمک شایانی کرد و در تمامی زمینه ها به شکوفایی ورشد رسید که لازمه آن فقط اجرای دقیق وظایف نهادهای مسئول است.

انتهای پیام/س