ایلام بیدار07:52 - 1397/08/20
همزمان با هفته پدافند غیرعامل انجام گرفت؛

اجرای رزمايش مقابله با بيماری تب برفكی در ایلام/ سه تن گوشت فاسد در مهران ضبط شد

رزمایش مقابله با بيماري تب برفكي به مناسبت هفته پدافند غيرعامل به همت اداره کل دامپزشکی استان ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، "وهاب پیرانی"، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: رزمايش مقابله با بيماري تب برفكي توسط اداره كل دامپزشكي استان ايلام و با همكاري سازمان جهاد كشاورزي و پدافند غيرعامل استانداري برگزار شد.

وی گفت: در اين رزمايش اکیپ‌های عملياتي در قالب اكيپ پيشگيري و كنترل، اكيپ قرنطينه و اكيپ واكنش سريع مبارزه با بيماري تب برفكي با هماهنگي كامل و به‌موقع نسبت به اجراي مراحل مختلف رزمايش اقدام نموده و اهداف از پيش تعیین‌شده رزمايش به‌طور كامل و دقيق محقق گرديد.

این مسئول، از ضبط سه تن گوشت و فرآورده‌های خام دامي فاسد و غیربهداشتی توسط اكيپ نظارتي بهداشتي شهرستان مهران خبر داد و گفت: این میزان گوشت و فراورده گوشتی فاسد در بازدیدهای مكرر و مستمر اكيپ نظارت بهداشتي دامپزشكي شهرستان مهران در ايام اربعين حسيني از موکب‌ها و مراكز عرضه فرآورده‌های خام دامي، کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، یادآور شد: مقدار 3 تن انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامي غیربهداشتی و فاسد پس از كشف و ضبط و طي مراحل قضايي به دستور مقام محترم قضايي امحاء گرديد.

پیرانی، با اشاره به اینکه مردم گوشت موردنیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی استان به‌طور مرتب از مراکز ذبح و فروش گوشت، بازدیدهای مستمر انجام می‌دهند و با هرگونه عرضه غیربهداشتی فراورده‌های گوشتی برخورد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/س