ایلام بیدار08:59 - 1397/08/12
ایلام بیدار به بهانه روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی گزارش می دهد؛

جنایات امریکا و افول امپراطوری دروغین + تصاویر

در آستانه یکی از مهمترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم؛ 13 آبان ماه روزی که در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::در آستانه یکی از مهمترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم؛ 13 آبان ماه روزی که در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، اهمیت نامگذاری این روز نیز بیشتر به دلیل تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) می باشد.

هر چه زمان رو به جلو می رود ذات امریکا برای همگان بیشتر نمایان می شود، در روزگاری که انقلاب اسلامی با دستان خالی و تنها با اراده پولادین ملت و رهبری توانست رژیم منحوس پهلوی را از حکومت ایران جدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی را جایگزین آن نماید، امریکا با همه نیرنگ و فریب ها و روش های مختلف سعی در براندازی این نظام برآمد و برای آن از هیچ تلاشی هم دریغ نکرد.

امریکا در حالی خود را پرچمدار حقوق بشر قلمداد می کند که در تمامی موارد خود ناقض آن است و مشکل اصلی در دنیا تنها به خود این کشور و حامیانش از جمله اسرائیل برمی گردد؛ حتی بر اساس گزارش جديد سازمان عفو بين الملل، آمريکا در ميان 5 کشور ناقض حقوق بشر است چه برسد به قبل که امریکا با انهدام این هواپیمای مسافربری و نه جنگی چهره واقعی خود را در دنیا به نمایش گذاشت.

این شرایط از آن زمان تاکنون از سوی آمريکا ادامه داشته و کشوري که مدعي پيشبرد اهداف سازمان ملل متحد و رعايت حقوق انساني است، هنوز به مهم‌ترين کنوانسيون‌هاي مرتبط با حقوق بشر نپيوسته و به بهانه‌هاي متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشري خودداري کرده است. 

آمريکا در برهه کنونی نیز تاکنون به عضويت کنوانسيون حقوق کودک، کنوانسيون حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، پروتکل اختياري کنوانسيون منع شکنجه، کنوانسيون بين‌المللي حمايت از افراد در برابر ناپديد شدن اجباري، کنوانسيون رم در خصوص اساسنامه ديوان کيفر بين‌المللي، کنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان و کنوانسيون حقوق بشر بين‌المللي درنيامده است.

تسخیر لانه جاسوسی

یکی از مهمترین این نیرنگ ها جاسوسی بوده که سرلوحه این جاسوسی ها نیز لانه جاسوسی است که توسط دانشجویان انقلابی تسخیر شد و دشمن تودهنی محکمی خورد؛ این اتفاق باعث شد تا کشورهای زیادی از این رخداد دفاع کنند و حمایت از اقدام دانشجویان پیرو خط امام ، محدود به کشورهای مسلمان نشد و گروه های آزادی خواه و حق طلب در نقاط مختلف جهان ، از آن حمایت کردند. به عنوان مثال ، اتحادیه ی جوانان و دانشجویان جمهوری دموکراتیک خلق کره از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام پشتیبانی کردند. کمیته ی ویتنامی همبستگی مردم آسیا و آفریقا و کمیته طرفداران صلح در ویتنام هم بیانیه مشترکی را منتشر کردند و در آن به شدت دولت آمریکا را برای پناه دادن دیکتاتور خون خوار پهلوی و حمایت از او، برای دخالت در امور داخلی ایران ، محکوم کردند.

یکی از آثار شکست تلاش های آمریکا در جهت آزادی گروگان ها و شکسته شدن ابهت این کشور در میان ملل مسلمان و جهان سوم ، واکنش های آزادی خواهانه وضدامپریالیستی جریان ها و کشورهای مختلف خارجی بود.
همین امر نشان دهنده ی آن بود که تسخیر لانه ی جاسوسی ، یک واقعه ی تاریخی نیست و به تاریخ نپیوسته است ؛ بلکه این حرکت در حقیقت ، جلوه ی عینی و عملی یک بخش از سیاست خارجی انقلاب و ظهور مواضع اصولی انقلاب در روابط بین المللی است.

استکبار ستیزی در کلام امام خمینی(ره)

استکبارستیزی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی است و در کلام امام خمینی (ه) و مقام معظم رهبری به این امر مهم اسلامی تاکید فراوان شده است و شاید بتوان این اصل را دلیل انقلاب مردم ایران در مقابله با استکبار دانست؛ استکباری که در کشور جولان می داد و کسی هم معترض آن نبود؛ اما مردم ایران طی سال ها با استکبار مبارزات های فراوانی کرده اند و شهیدانی همچون میرزا کوچک خان جنگلی، ستارخان، باقرخان، رئیسعلی دلواری و بسیاری از جوانان به پای بقای میهن سوختند.

قطعا باید 22 بهمن را روز در هم پیچیده شدن نسخه استکبار دانست؛ دست استکباری که هر بار از آستین های مختلف بیرون می زد؛ یک روز انگلیس، روزی بعد آمریکا، روزی دیگر شوروی و روزی هم شاهان وطن فروش به این کشور ظلم های بسیاری کردند.

استکبار ستیزی

استکبارستیزی از همان ابتدا در کلام امام خمینی موج می‌زد و مخالفت با طرح انجمن های ایالتی و ولایتی که با پشتیبانی آمریکایی ها در مجلس به اصطلاح ملی طرح و تصویب شد، اعتراض امام (ره) و علمای دیگر را به دنبال داشت، اما شاید بتوان گفت که طرح کاپیتولاسیون مهم ترین ننگ رژیم شاهنشاهی و گردن کج کردن این رژیم فاسد در خدمت آمریکا دانست؛ شاهی که کاری جز تعظیم در برابر این ملکه و آن ملکه را بلد نبود؛ شاهی که عزت را تنها بله قربان‌گو بودن آمریکا می دانست.

امام خمینی درباره این طرح آمریکایی می فرمایند: اگر یک خادم آمریکایی، اگر یک آشپز آمریکایی، مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پا منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوی او را بگیرد! دادگاه های ایران حق ندارند محاکمه کنند، بازپرسی کنند، باید برود آمریکا! آنجا در آمریکا ارباب ها تکلیف را معین کنند! امام در ادامه سخنرانی‌هایشان می فرمایند: ای سران اسلام، به داد اسلام برسید. ای علمای نجف، به داد اسلام برسید، ای علمای قم به داد اسلام برسید.

بازخوانی حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران

12 تیرماه نیز بعنوان روزی که پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده امریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد.

براساس این گزارش، تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند در واقع این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ به شمار می رود، این حرکت تا آنجا پیش رفت که حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

امریکا در همه سال ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درصدد این بوده و هست تا به نظام بیشترین ضربه ها حتی تا براندازی بزند اما وقتی دید نمی تواند کاری را از پیش ببرد دست به کارهای سخت افزای از جمله حمله های متفاوت چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم دست زد.

یکی از موضوعاتی که باید به ان توجه داشت زمان این حادثه غمناک است به طوری که در زمان جنگ تحمیلی صورت گرفته و این نشان می دهد که بعد از روزهای اخر جنگ که دشمن بعثی با حمایت های بی دریغ کشورهای غربی در حال تجربه شکست مفتضحانه ای بود از طرف دیگر امریکا در مرزهای جنوب آبی کشور اقدام به حمله علیه یک هواپیمای مسافربری می کند.

 

موضوعی که نشان از برنامه ریزی و دست آشکار آنان در مدیریت جنگ هشت ساله را نیز نشان می داد و داغ 290 سرنشین این هواپیما را بر دل بازماندگان آنان گذاشت؛ اگر چه بهانه های متفاوتی برای این حادثه از سوی امریکا مطرح شد اما همانطور که گفته شد این تنها فقط بهانه ای برا فرار از اقدام زشت و غیرانسانی امریکا حکایت دارد.

با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است. با این حال مقام های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام نمودند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

در گزارش مانفرد نواک Manfred Nowak گزارشگر ويژه سازمان ملل در زمينه شکنجه ، مساله ي نقض حقوق بشر از سوي دولت آمريکا، " روندي نظام مند " توصيف شده است . نواک در گزارش خود ، از نقض گسترده حقوق بشر در آمريکا ازجمله شکنجه زندانيان، خشونت پليس، تبعيض نژادي و تضييع حقوق اقليتها به ويژه مسلمانان، ابراز نگراني کرده است.
بر اساس آمار زندانيان ثبت شده، در آمريکا 2 ميليون و 200 هزار نفر در زندان به سر مي برند و 750 هزار نفر زندانبان براي نگهباني از آنان در اين کشور وجود دارد؛ در سال 2010 ميلادي دادگاه هاي ايالات متحده آمريکا 110 حکم اعدام صادر کرده اند؛ در آمريکا به دليل وجود زندانهاي مخفي و ثبت نشده، اين شک وجود دارد که آمار دولتي بسيار کمتر از تعداد واقعي اعدام ها باشد.

حتی این حقوق بشر به بعد از برجام نیز سرایت کرده است و در پسابرجام شاهد غارت های دوهزار میلیارد دلاری از پول های بوکه شده ایران از سوی امریکا هستیم و این نشان می دهد که حقوق بشر امریکایی دیگر حنای خود را از دست داده است.