ایلام بیدار07:57 - 1397/08/12
یادداشت؛

سفر وزیر نیرو به ایلام و چند نکته

سفر چند روز پیش وزیر نیرو به استان ایلام و حوزه جنوب در راستای تکمیل زیرساختهای اربعین هیچ دست آوردی برای شهرستان آبدانان نداشت.

به گزارشايلام بيدار، سفر مقامات بلند پایه کشوری از جمله وزرا به استانها ممکن است هر چند سال یکبار اتفاق بیفتد و در این میان،مسئولین محلی هر استان و هر حوزه (مانند حوزه های شمال و جنوب ایلام) سعی میکنند تا از فرصت پیش آمده.،نهایت بهره برداری را برده و بودجه لازم را برای طرحهایی که قبلا کارشناسی ومصوب شده، اخذ نمایند و یا موافقت مسئولان بلند پایه را برای انجام مطالعات طرحهای جدید کسب کنند.

از طرف دیگر تردد میلیونی زائران اربعین امام حسین(ع)فرصت کم نظیری را برای تخصیص راحتتر اعتبارات برای طرحهای عمرانی استان ایلام به جهت توسعه زیرساختهای مسیر اربعین فراهم نموده است که متاسفانه تا کنون در حوزه جنوب و خصوصا شهرستان آبدانان،از این امتیاز استفاده چندانی نشده است و این در حالی است که با تکمیل زیرساختها در حوزه شمال استان، دیگر امکان تخصیص اعتبار تحت عنوان زیرساختهای اربعین وجود نخواهد داشت.
لذا مسئولان حوزه جنوب و علی الخصوص شهرستان آبدانان،از این فرصت منحصر بفرد جهت توسعه زیرساختهای شهرستان بعنوان یکی از مسیرهای اربعین استفاده نمایند.
به عنوان مثال می توان به سفر چند روز پیش وزیر نیرو به استان ایلام و حوزه جنوب در راستای تکمیل زیرساختهای اربعین اشاره نمود که هیچ دست آوردی برای شهرستان آبدانان نداشت و این در حالی است که چندین طرح مربوط به وزارت نیرو در محدوده شهرستان وجود داشته که سالهاست نیمه کاره رها شده اند که در این خصوص میتوان به پست برق 230کیلوولت آبدانان،شبکه فاضلاب و تصفیه خانه آبدانان و همچنین سد ورگر میتوان اشاره کرد.
لازم بذکر است که اکثر زیر ساختهای صدر الاشاره سالها پیش در شهرستانهای همجوار اجرا گردیده و تنها آبدانان است که به لحاظ زیرساختی از جمله راه و بزرگراه،با دیگر مناطق حوزه جنوب فاصله بسیار دارد.

در حوزه راه نیز هنوز تعریفی از محورها و درجه آنها نشده و نیازمند بازنگری در تعریف محورهای مواصلاتی و تعیین درجه آنهاست که این امر نیز نیازمند پیگیری و کسب موافقت مدیران ارشد کشوری حوزه راه است که در مدت اخیر بارها به استان سفر نموده اند.

لذا پیشنهاد می گردد متولیان امر،پیگیریهای لازم را به جهت ارتقاء زیرساختهای شهرستان،به صورت مستمر بعمل آورده و نتیجه را به مردم فهیم شهرستان منعکس نمایند.

آبدانان خبر

انتهای پیام/س