ایلام بیدار14:12 - 1397/08/07
وزیر راه:

اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور اولویتی اساسی است

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اتصال ایلام و شهر مرزی مهران به شبکه ریلی کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر با کمک دولت و مسئولان این امر محقق شود.

به گزارشايلام بيدار، "محمد اسلامی"، وزیر راه و شهرسازی امروز در نشست ستاد اربعین در مرز مهران اظهار کرد: یکی از مشکلات استان ایلام در ایام اربعین تکمیل نبودن زیر ساخت های ارتباطی است، طی سال های گذشته تلاش های مستمری برای این مشکلات از سوی مسئولان مختلف بویژه دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته اما همچنان نواقصی مشاهده می شود که باید پیش از اربعین سال آینده برطرف شوند.

وی از تکمیل پروژه چهار بانده کردن مسیر ایلام - مهران تا پایان سال خبر داد و افزود: علائم ایمنی، سیستم روشنایی و نصب نیوجرسی نیز باید در این مسیر هر چه سریعتر به اتمام برسد.
وزیر راه و شهرسازی یکی از نیازهای استان را اتصال ایلام و مرز مهران به شبکه ریلی برشمرد یادآور شد: امیدواریم هر چه سریعتر با کمک دولت و مسئولان امر این خواسته بحق مردم ایلام را محقق کنیم.
سلامی با تاکید بر تدوین طرح جامع اربعین در مهران تصریح کرد: باید با شناخت کامل وضع موجود و رصد نیازهای آینده طرح جامع اربعین در مرز مهران تدوین و در آینده یک برنامه ریزی جامع برای گسترش این پایانه حیاتی و مهم کشور داشته باشیم.
وزیر راه با اشاره به اینکه سالانه شاهد تردد حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزهای مهران هستیم، گفت: تمامی ارگان های مرتبط با حوزه اربعین باید با کمک یکدیگر تلاش کنند کیفیت خدمات ارائه شده به زائران را ارتقا دهند.
سلامی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مسیر بازگشت نیز بیشتر زائران این مرز را برای ورود به کشور انتخاب می کنند بنابراین باید با مدیریت پارکینگ ها اتوبوس های مورد نیاز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا را تامین کنیم.

 

انتهای پیام/س