ایلام بیدار20:42 - 1397/08/06
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

سپاه با تصمیم ممنوعیت موکب های مردمی در شهر مهران مخالف بود

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: سپاه از ابتدا با تصمیم ممنوعیت موکب های مردمی در سطح شهر مهران مخالف بود.

به گزارشايلام بيدار، سردار "سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مهران گفت: سپاه از ابتدا با تصمیم ممنوعیت موکب های مردمی در سطح شهر مهران مخالف بود. ای کاش حجت الاسلام پناهیان شفاف و روشن مسئولین مخالف ایجاد موکب های مردمی در مهران را معرفی می کرد نه اینکه همه مسئولان استان را به رفتار انگلیسی متهم کند. حرکت اربعین باید مردمی بماند و به تصمیم گیران تاکید کردیم که تصمیم ممنوعیت ایجاد موکب در شهر مهران اشتباه است.

امسال بین 65 تا 67 درصد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران تردد کرده اند.

وی در خصوص خدمات دهی سپاه به زائران اربعین افزود: تاکنون یک میلیون و 359 هزار و 400 پرس غذا برای زائران پخت و توزیع شده و 100 هزار نفر نیز در اقامتگاه های تعبیه شده سپاه اسکان یافته اند.
حسینی یادآور شد: 15 مجموعه از بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرکز و دیگر نقاط کشور با استقرار در پایانه مرزی مهران در حال خدمات رسانی به زائران هستند و 31 گردان در حوزه امنیت زائران و اربعین فعالیت دارند.
وی استقرار اکیپ پهباد را از جمله بخش های مهم سپاه با هدف تامین امنیت اربعین برشمرد و گفت: این اکیپ پهباد تصویربرداری مسیر زائران را رصد و کنترل و امنیت زائران را تامین می کند و همچنین گروه های چک و خنثی سازی، نصب دوربین دید در شب، جنگ نوین و بیوتروریسم نیز در خدمت امنیت زائران است.
وی گفت: امسال برخلاف سال های گذشته مردم مدیریت زمان و هزینه کردند و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت 18 روز قبل از اربعین سفر خود به سمت پایانه های مرزی را آغاز کردند و همچنین امسال از ورود افراد فاقد گذرنامه و روادید به مرز جلوگیری شد و مدیریت مطلوب امسال مانع از تجمع زائران در مرز شد.
وی تاکید کرد: اربعین یک مقوله ملی و مذهبی است که با باورها ، فکر و اعتقادات عمومی گره خورده و با همگرایی، وحدت و انسجام همگانی سعی شده اربعین با کیفیت و امنیت مطلوب برگزار شود.

 

انتهای پیام/س