ایلام بیدار09:13 - 1397/07/17
یادداشت؛

دوزیست های سیاسی و شغال داستان مولانا

طرف صحبتم با برخی است که این روزها سرگردان در صدد پوست اندازی هستند و گویا میخواهند ششها را به آبشش جراحی کنند تا در گرداب منفعت به شناگران ماهری تبدیل شوند.

عباس خزلی:: مردانی برای تمام فصول «انسان‌های دوزیست تفکری یا منافعی » فضای فعالیت سیاسی و اجتماعی کشور به دلیل روشن نبودن مواضع اعلام شده از سوی کنشگران و عدم شفافیت در حوزه اطلاع‌رسانی، در هر دوره‌ای با پدیده عجیب و غریب دوزیستان سیاسی روبرو بوده است.

افرادی که با عوض شدن دولت‌ها و یا کسب اکثر کرسی‌های مجلس توسط یکی از دو جریان سیاسی کشور به سمت جریان سیاسی با صندلی‌های پرشمارتر گرایش پیدا می‌کنند و با تغییر قدرت در ساختار اجرایی و قانون‌گذاری به سوی جریانی دیگر کشیده می‌شوند.

به آسانی آب خوردن و هر زمان که اراده کرده، طیف‌های سیاسی را دور می‌زنند! نشانی دوزیستان سیاسی در اکثر دولت‌ها نسبتا مشخص است، افرادی که خود را تکنوکرات می‌نامند و همیشه از دانش و تخصصی می‌گویند که دیگران فاقد آن هستند، شخصیت‌هایی که همیشه به عنوان طلب‌کار و مدعی از تمام دولت‌های سابق سخن می‌گویند، چهره‌هایی که مدعی می‌شوند در زمان مدیریت‌شان قدرت لازم برای به‌سامان کردن امور جاری نداشته‌اند و از نادرست بودن سیاست‌ها بارها اعلام خطر کرده‌اند و کسانی که خود را به عنوان مدیرانی توانمند که دیگران مقابل راه آنان سنگ‌اندازی کردند و حال می‌توانند بهتر از هر زمان به ارائه خدمات بپردازند!

رد پای دوزیستان سیاسی را می‌توان در هر نهاد و سازمانی یافت. عده ای از این افراد تلاش دارند چون شغال داستان مولانا هر لحظه خود را به رنگی در آورند و با شناسنامه جدید در گروهی بچاپانند! مثلا در جمع های خودمانی تیپ اپوزسیونی بگیرند و نقد قدرت کنند و بگویند قدرت فساد می آورد و اگر آزادی نباشد فساد و دیکتاتوری شکل می گیرد و عده دیگر ، با ریش و تسبیح و ورد زیر لب استغفار می کنند و به ظاهرانقلابی در جامعه می چرخند.

اما با تغییر دولتها و جناح ها با چرخش ۱۸۰درجه با مدیران ارشد مراوده داشته  و ادعا می نمایند که مصلحت است و برای حفظ نظام محافظه کاری می کنند . در اصل نمامی و مداحی مخالف تفکر خود را دارند ودرقبال آن احتمالا مزد بگیرند ! این نوع اقدام دوزیستان سیاسی قدرت‌طلبی و منفعت‌طلبی شخصی را به ذهن متبادر می‌کند و نشان از آن دارد که این کنشگران حاضرند برای دست‌یابی به اهداف شخصی خود به راحتی از بنیان‌های فکری‌شان هم  بگذرند.

کم نیستند کنشگران سیاسی که تا پای جان از آرمان‌ها، عقاید و اندیشه‌های قانونی و هنجارمند خود پاسداری می‌کنند؛ در مقابل برخی دیگر که موسوم به دوزیست سیاسی هستند غیرقابل اعتمادند و مردم آنان را در همین بزنگاه‌ها خواهند شناخت و طردشان خواهند کرد، به عبارت دیگر مریدی که با کشی بیاید با فشی هم می‌رود...!

دوزیستان خوب یاد گرفته اند خودشان رابا هر تفکری تطبیق دهند! طرف صحبتم با برخی است که این روزها سرگردان در صدد پوست اندازی هستند و گویا میخواهند ششها را به آبشش جراحی کنند تا در گرداب منفعت به شناگران ماهری تبدیل شوند، این افراد معلوم الحال به مصداق آنان هستند که نمازشان را در خانه علی می خواندند و شام در خانه معاویه!

 

انتهای پیام/س