ایلام بیدار08:07 - 1397/07/11
استاندار ایلام اعلام کرد؛

احتمال انجام مبادلات تجاری در بازارچه های مرزی استان با کشور عراق در ایام اربعین

-استاندار ایلام گفت: مبادلات تجاری در ایام اربعین با کشور عراق متوقف نشود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست گفتگوی بخش خصوصی با دولت گفت: یکی از موضوعات اصلی ما در ایام اربعین عدم توقف مبادلات تجاری با کشور عراق است و در این راه تلاش داریم که بازارچه های چیلات و چنگوله را فعال کینم و در این راه پیگیری بسیاری صورت گرفته است.

وی به مشکلاتی که بخش خصوصی در این مدت با آن مواجه بود اشاره کرد و افزود: در سطح ملی وضعیتی که در بازار ارز به وجود آمد و جنگ روانی که ایجاد شد مشکلات اقتصادی را به وجود آورد و امیدواریم تغییراتی که در چند روز گذشته ایجاد شده به نفع مردم و نظام باشد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در این مدت همکاری های بسیار خوبی بین بخش های مختلف دولت و نظام ایجاد شد و که بسیار ارزشمند بود ولی در برخی از موارد هم مدیرانی کم کاری کردند و مشکلات را ایجاد نمودند که با آنها برخورد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اربعین اشاره کرد و گفت: ما در حال نزدیک شدن به کنگره ی عظیم اربعین هستیم و همه خادم امام حسین (ع) هستیم و به این امر افتخار می کنیم و باید در این زمینه تلاش کنیم که به بهترین نحو ممکن این مراسم انجام شود.

وی در ادامه افزود: دولت در بحث اربعین باید زیرساخت ها، امنیت ، آسایش و آرامش زوار را تأمین کند و البته از زدن موکب با اعتبارات دولتی و حقوق کارکنان خودداری شود.

سلیمانی دشتکی از بخش خصوصی خواست تا در زمینه اقتصاد اربعین هم برنامه ریزی داشته باشد و در این رابطه بیان کرد: در خصوص ایجاد غرفه ها، فروشگاه ها و معرفی و عرضه کالای ایرانی و استان ایلام برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که برای آسایش و آرامش زوار از هیچ کار و تلاشی دریغ نخواهیم کرد، ادامه داد: در بحث قضایی هم سازو کاری ایجاد شود که به صورت ۲۴ ساعته امکان رسیدگی به مشکلات و شکایات وجود داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان آمادگی پذیرایی از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار زائر را به طور متوسط در اربعین امسال دارد، تصریح کرد: ما امیدواریم که مرزهای خسروی و خوزستان نیز بازشود و مشکلات بصره هم مرتفع شود ولی در صورت عدم بازگشایی این مرزها باید آمادگی لازم برای استقبال از زوار را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س