ایلام بیدار07:34 - 1397/06/20
گزارش؛

گلایه مردم از گرانی کرایه ها در ایوان/ وقتی کوک نظارت مسئولان بهم می خورد

متاسفانه شاهد افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در شهر ایوان هستیم که این امر زمینه گلایه مردم شهر ایوان را فراهم نموده است.

به گزارشايلام بيدار،رانندگان تاکسی معتمد مردم بوده و به نحوی حامی نوامیس جامعه هستند. به همین دلیل در شهر ها سازمان تاکسیرانی در راستای تامین منافع و دفاع از حقوق شهروندان و تاکسیداران تاسیس شدند. اما اخیراً برخی از اقدام‌ها در سازمان تاکسیرانی باعث نگرانی شده است.

کافی است دقایقی را کنار خیابان بایستید تا انوع و اقسام خودرهای شخصی با پلاک های متنوع جلوی شما ترمز بزنند. این روزها حتی ایستگاه های تاکسی هم محلی برای جولان مسافربرهای شخصی است.

خودروهایی که بدون هیچ نظارتی مسافر سوار می کنند و هر کرایه ای هم بخواهند می گیرند. گاهی هم خبرهای ناگواری از حوادث تلخی که برخی رانندگان رقم می زنند شنیده می شود.

اما هدف از ارائه این مقدمه بررسی موضوعی است که چند صباحی است که ذهن مردم شهر ایوان را به خود مشغول ساخته است.

همانطور که  می دانید امروزه تمایل افراد جامعه برای استفاده از ناوگان  عمومی بیشتر شده است چرا که این استفاده از این  ناوگان برای شهروندان هزینه کمتری را در بردارد به همین خاطر در شهر ایوان شاهد آن هستیم که مردم به سمت استفاده از این ناوگان رقبت بیشترینشان می دهند.

چند ماهی است که نرخ های مصوب از سوی شهرداری و سازمان تاکسیرانی در شهر ایوان ارائه شد و حتی  جهت آگاهی مردم نرخ های مصوب را در سطح شهر به قالب  بنر به  اطلاع مردم رساندن اما موضوعی که  این روزها در شهر ایوان شاهد آن هستیم افزایش خودسرانه کرایه تاکسی درشهر ایوان توسط برخی از تاکسیداران است. که خبر نگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به این موضوع پرداخته است.

محمدی یکی از شهروندان ایوانی در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد:نرخهای مصوب  را همه مردم می دانند به عنوان مثال:نردد در خیابان اصلی شهر به ازای هر نفر 600تومان می باشد  اما نکته ای که در این میان می توان به آن پرداخت این است که برخی از تاکسیداران اقدام به گرفتن هزار تومان از مردم می کنند که این تخلف است.

وی ادامه داد: لازم و ضروری است که دستگاه متولی نظارت بیشتری را بر عملکرد تاکسیداران در شهر ایوان داشته باشد تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

فرامرزی ؛مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ایوان،در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:در شهر ایوان 120تاکسی درون شهری  کار خدمات دهی به شهروندان ایوانی را برعهده دارند.

وی  گفت :باساس مصوبه شورای شهر و تاییدیه استانداری طی ماههای گذشته 20درصد نرخ کرایه تاکسی در شهر ایوان افزایش یافت که این افزایش قیمت به صورت بنر در سطح شهر نصب گردید و به اطلاع شهروندان رسید.

این مسئول افزود : در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی در سطخ شهر ایوان 600تومان می باشد،چنانچه هرکدام از ناوگان تاکسی رانی بهایی بیشتر از مبلغ مذکور از شهروندان دریافت نماید تخلف انجام داده است.

وی در پایان گفت : شهروندان می توانند تخلفات را به تعزیرات شهرستان اطلاع دهند تا برابر مقررات با متخلفین برورد شود.

 

انتهای پیام/الف