ایلام بیدار09:18 - 1397/06/10

مهار آتش سوزی درارتفاعات کبیرکوه

فرماندار ملکشاهی گفت: آتش سوزی گسترده که شامگاه جمعه در ارتفاعات کبیرکوه شعله ور شده بود، با تلاش نیروهای امدادی مهار شد.

محمد تاسمه فرماندار شهرستان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با اشاره به آتش سوزی رخ داده دیشب گفت: این آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه و در منطقه "کمابین" روی داده است.

وی افزود: این منطقه جزو مناطق کوهستانی و سخت گذر بوده و با توجه به اینکه این حریق پس از تاریک شدن هوا روی داد درخواست اعزام بالگرد برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی ارسال شد ولی امکان پرواز بالگرد پس از تاریکی هوا وجود نداشت.
فرماندار ملکشاهی یادآور شد: پس از بروز این واقعه ستاد بحران در فرمانداری با حضور دستگاه های متولی و مسئول تشکیل و هماهنگی ها برای مقابله با آتش سوزی اتفاق افتاده انجام گرفت.
تاسمه اضافه کرد: با بسیج تعدادی از نیروهای امدادی از منابع طبیعی ، محیط زیست و بکارگیری نیروهای بسیج و ناجا و در کنار آنها همراهی گروه های مردمی تلاش دامنه داری برای مهار این حریق روی داد که پس از ساعت ها تلاش این آتش سوزی بطور کامل مهار شد.
فرماندار ملکشاهی ابراز کرد: این آتش سوزی در فاصله ۶ کیلومتری شهر ارکواز و از داخل شهر قابل مشاهده بود و همین مسئله باعث حضور نیروهای خود جوش مردمی شد و با وجود سخت گذر بودن و نبود راه دسترسی گروه ها توانستند در سریع ترین زمان خود را به منطقه برسانند و این اتش سوزی گسترده مهار کنند.
تاسمه از اعزام بالگرد به منطقه آتش سوزی خبر داد و گفت: بالگرد تا دقایقی دیگر به ارتفاعات کبیر کوه اعزام تا نیروهای تازه نفس و امکانات لازم جهت جلوگیری از حریق مجدد را به منطقه منتقل کند.
وی با یادآوری اینکه هنوز علت این آتش سوزی معلوم نیست و بررسی های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت، افزود: همچنان نیز نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره به سرعت آنرا خاموش کنند.

 

انتهای پیام/ش