ایلام بیدار14:41 - 1397/05/26
امام جمعه ایلام:

مطالبه مردم اشد مجازات مفسدان اقتصادی و محتکران است

امام جمعه ایلام گفت: اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی مطالبه رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: بیانات رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا که فرمودند با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نیز نخواهد شد اتمام حجتی برای دولتمردان و قوه قضاییه و تیم اقتصادی دولت است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ارسال نامه 38 اقتصاد دان به رئیس جمهور برای بهبود اوضاع اقتصادی که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است خواهان تغییر تفکر اقتصادی لیبرالیستی دولت شده‌اند.

وی ادامه داد: از اینکه دولت در پنج سال گذشته این اخطارها و هشدارها توجه نکرده به شدت ناراحت شده که چرا در دولت گوش شنوایی برای پیشنهادهای سازنده‌ای که می‌توان برای برون رفت از مشکلات از آن استفاده کرد وجود ندارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در این نامه پیشنهادهای برای حل مشکلات اقتصادی ارائه شده است. اولین پیشنهاد مبارزه فراگیر از طریق محدودسازی یا حذف انواع رانت‌ها به ویژه رانت‌های انرژی لازمه مبارزه فراگیر با فساد و شفاف‌سازی فرایندهای کسب درآمدهای ارزی  است.

لطفی تصریح کرد: دومین پیشنهاد امکانپذیر کردن نظارت‌های همگانی و تخصصی و پاسخگو بودن دولت در باب تک تک موارد تخصیص‌های ارزی و کنترل کردن در هزینه‌ ارزها در خرید کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم و بازنگری در سیاست‌های واردات بود که  جلوگیری از واردات بزرگترین ضربه را به تولید داخلی وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: باید با تقویت بنگاه‌های تولیدی از ورود کالاهای خارجی آنهم به صورت قاچاق جلوگیری کند.

اعلام نظر قاطع رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا

وی ادامه داد: اعلام نظر قاطع رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا تکلیف دولتمردان و بسیاری از مسایل را روشن کرد و فضای غبارآلود و شعار وجود سایه جنگ که طرفداران برجام عنوان می‌کردند و در این مدت بر فضای کشور حاکم کرده بودند و ابتکار عمل را به دست دشمن داد تا با شایعه پراکنی و ایجاد اضطراب در جامعه امنیت عمومی را به چالش بکشد، خنثی کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبر انقلاب به یک نکته در باره بی‌تدبیری مسؤولان اجرایی در مدیریت بازار سکه که سبب سقوط  بی‌سابقه ارزش پول ملی شد اشاره کردند که عامل اصلی آن را ضعف و بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت بود.

اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی مطالبه رهبری است 

لطفی تصریح کرد:  اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی مطالبه رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

خطیب جمعه ایلام گفت: موضوع احتکار مسئله روز و اخبار احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم توسط محتکران بسیار نگران کننده است. 

ورود آزادگان شیرین‌ترین رخداد تاریخ انقلاب است 

وی ادامه داد: ورود آزادگان شیرین‌ترین و زیباترین رخداد تاریخ انقلاب اسلامی است، صبر و بردباری اوج مظلومیت و تحمل شکنجه‌های قرون وسطایی آزادگان عزیز ادامه دفاع مقدس و صدور انقلاب اسلامی در دوران اسارت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آزادگان با تحمل درد و رنج و مشکلات دوران اسارت با اعتقاد راسخ به حقانیت انقلاب و امام راحل در پیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشیدند.

مهم‌ترین عمل در روز عرفه خواندن دعای عرفه است  

خطیب جمعه ایلام گفت: یکی از مناسبت‌های مهم دهه اول ذی‌الحجه روز عرفه و عید سعید قربان است که مهم‌ترین عمل در روز عرفه خواندن دعای عرفه است.

لطفی تصریح کرد: دعای عرفه دعای بسیار با ارزشی است که دارای مضامین عالی عرفانی و فاخری است.

 

انتهای پیام/س