ایلام بیدار09:37 - 1397/05/25

چرا دعای‌ عرفه از مهمترین اعمال ذی‌الحجه است؟

کارشناس علوم قرآنی گفت: برای کسانی که تا امروز به مکه مکرمه سفر نکرده‌اند نیز اعمالی وجود دارد؛ که در مفاتیح آمده است که مهمترین آن خواندن دعای عرفه است که در عصر روز عرفه خوانده می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،آیت الله یعقوب جعفری کارشناس علوم قرآنی درخصوص اعمالی که در ماه ذی الحجه بر مسلمانان توصیه شده است، گفت: مهمترین اعمال در ماه ذی الحجه، "حج" است که البته برای کسانی است که بتوانند در مکه مکرمه حاضر شوند.

وی افزود: برای کسانی که تا امروز به مکه مکرمه سفر نکرده‌اند نیز اعمالی وجود دارد؛ که در مفاتیح آمده است که مهمترین آن خواندن دعای عرفه است که در عصر روز عرفه خوانده می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: دعای عرفه دعای بسیار با ارزشی است و مضمون‌های فاخری در آن نهفته است. جملاتی که در دعای عرفه خوانده می‌شود آنقدر شفاف و دلنشین است که به راحتی می‌توان تشخیص داد که این‌ها از زبان امام معصوم امام حسین (ع) گفته شده است.

آیت الله جعفری تصریح کرد: همانطور که می‌دانید امام حسین (ع) در عصر روز عرفه در کنار صحرای عرفات در حال راز ونیاز با خدای خود بودند که این راز و نیاز توسط حاضران آن زمان به عنوان دعای عرفه ثبت شد.

وی بیان کرد: خواندن دعای عرفه به ویژه در عصر روزعرفه بسیار توصیه و تاکید شده است و اگر کسی در کنار خواندن این دعا معانی فارسی آن را نیز مطالعه کند بسیار می‌تواند برایش مفید باشد.

این کارشناس علوم قرآنی بیان کرد: در بخشی از دعای عرفه امام حسین (ع) می‌فرماید خدایا کسی که تو را دارد چه ندارد و کسی که تو را گم کرده و ندارد چه دارد.

آیت الله یعقوبی خاطر نشان کرد: از دیگر اعمال مهم درماه ذی الحجه قربانی کردن همزمان با روز عید قربان است که هر انسانی در این روز مستحب است که قربانی کند و یک دوم آن قربانی را به فقرا بدهد.
 
انتهای پیام/الف