ایلام بیدار08:02 - 1397/05/25

جمع آوری ۳۳۱ کیلو گوشت غیرقابل مصرف در ایلام

طی روزهای گذشته 331 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف از قصابی های سطح شهر و مناطق غیرمجاز ذبح و عرضه گوشت دام سیوان و مهدی آباد جمع آوری شده است.

به گزارشايلام بيدار، با شروع به کار دوباره کشتارگاه صنعتی ایلام از دو هفته گذشته و با صدور ابلاغیه از مراکز غیرمجاز کشتار دام و عرضه گوشت واقع در دهستان سیوان و منطقه مهدی آباد خواسته شده که احشام خود را در کشتارگاه صنعتی ایلام ذبح و در قصابی های دارای مجوز به مشتریان عرضه کنند.

دیروز با انجام گشت مشترک بازرسان دامپزشکی و نیروی انتظامی در منطقه مهدی آباد تعداد چهار قصابی و کشتارگاه غیرمجاز پلمب و برای 11 مورد دیگر دستور پلمب صادر شده و برای دهستان میشخاص نیز پنج مورد پلمب و یک مورد دستور پلمب انجام گرفت.

علت پلمب این مراکز کشتار و عرضه گوشت تخطی این قصابی ها از قانون ابلاغ شده مبنی بر کشتار دام در کشتارگاه صنعتی ایلام عنوان شده است.

این روند تا زمان تمکین و پایبندی قصابان غیرمجاز از قانون کشتار در کشتارگاه صنعتی با جدیت ادامه دارد.

با راه اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی ایلام در 14 روز گذشته و در پی گشت های مشترک و مکرر کارشناسان دامپزشکی با نیروی انتظامی 206 مورد نظارت و بازرسی از قصابی های سطح شهرستان ایلام صورت گرفته است.

در این مدت 331 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف از قصابی های سطح شهر و مناطق غیرمجاز ذبح و عرضه گوشت دام سیوان و مهدی آباد جمع آوری شده و سه مورد قصابی نیز پلمب و 15 مورد نیز به دادگاه معرفی شده اند و برای شش واحد دیگر نیز بر رعایت قانون و تهیه و توزیع گوشت سالم متعهد شده اند.

 

انتهای پیام/س