ایلام بیدار23:18 - 1397/05/10

اقتصاد و معیشت؛مردم،مسئولین و دشمن

مسئولان دولتی باید توجه داشته باشند که اعتراض مردم به وضعیت کنونی بازار ارز و طلا، نشان‌دهنده این واقعیت است که مسئله اساسی امروز کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، مشکلاتی که بایستی از سوی مسئولین قوای مختلف کشور از جمله دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی و پیگیری شوند و آنها نباید این اعتراضات به حق را نادیده بگیرند .

گروه سیاسی ایلام بیدار-محمد رضایی::پیش از شروع یادداشت و در همین ابتدا عرض می کنیم که مردم حق دارند که به وضعیت کنونی اقتصاد و معیشت معترض باشند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری:«مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه‌ وجودشان ایستاده‌اند... به مسئولین عرض می‌کنم که این حضور مردمی در22‌بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعالیت‌های ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور می‌گذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج می‌کنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنایی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند».

اکنون چند روزی است که اتاق‌های فکر دستگاه‌های خارجی بیگانه متشکل از مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی زمینه برای پیاده سازی پروژه‌های شوم و ازپیش برنامه‌ریزی شده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را مناسب دیده و برای عقده گشایی سیاسی علیه تهران، دست به کار شده‌اند.

 در کنار ضعف بسیار زیاد مسئولان دولتی در حل مشکل  اقتصاد کشور و مردم که باید در جای خود این سهل انگاری بررسی و اگر چنانچه این ضعف عامدانه صورت گرفته باشد باید توسط مقامات قضایی،مسئولین مربوطه مورد پیگیری قرار بگیرند اما حمایت این مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت‌آمیزِ معدود در برخی از نقاط کشور در واقع، محصول ماه‌ها رایزنی و هم‌اندیشی در اتاق‌های فکر مشترکی است که مقامات آنها تشکیل داده‌اند. بنابراین، اینکه تصور شود دستگاه‌های خارجی و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران، روحشان هم از آنچه که در کشور رخ می‌دهد، بی‌خبر است، خیال خامی بیش نیست.

برنامه‌ریزی برای تلاش جهت برهم زدن امنیت ملی جمهوی اسلامی ایران بخصوص آن جایی که به مردم مربوط می شود یعنی اقتصاد،از چند ماه گذشته در دستور اتاق مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و پس از به راه افتادن تعدادی از تجمعات مردمی از جمله بازار تهران،برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مشروع اقتصادی، آمریکایی‌ها و متحدان آنها به این نتیجه رسیدند که اکنون بهترین زمان برای موج‌سواری بر مطالبات مردمی، به حاشیه راندن‌ آنها و در نهایت، تبدیل مناطق، شهرها و میادین اصلی کشور به صحنه‌های آشوب و درگیری است.

مردم فهیم ایران و بخصوص استان ایلام در اغتشاشات دی ماه سال گذشته نشان دادند که اگر چه «گله‌مندند» اما خطشان از استکبار و عوامل داخلی‌ آن جداست و اگرچه به دلیل مشکلات معیشتی مطالبات به‌حق اقتصادی دارند اما هرگز در پازل فتنه گران و ایادی استکبار قرار نخواهند گرفت و خواستار جمع شدن بساط اندک آشوبگرانی هستند که سعی دارند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

مسئولان دولتی باید توجه داشته باشند که اعتراض مردم به وضعیت کنونی بازار ارز و طلا، نشان‌دهنده این واقعیت است که مسئله اساسی امروز کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، مشکلاتی که بایستی از سوی مسئولین قوای مختلف کشور از جمله دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی و پیگیری شوند و آنها نباید این اعتراضات به حق را نادیده بگیرند .

رهبر حکیم انقلاب 27 بهمن 1395 در دیدار جمعی از مردم آذربایجان فرمودند:«من اوّل سال هم گفتم که مسئولین کشور -چه مسئولین قوّه مجریّه و دولت، چه مسئولین قوّه‌ قضائیّه، چه مسئولین مجلس؛ فرقی نمی‌کند، همه- آخر سال باید نشان بدهند که در این سال برای اقدام و عمل چه کردند؛ نگویند باید چنین بشود، باید بگویند چنین شد؛ این را باید مشخص بکنند. ما امروز دچار مشکلیم، نمی‌شود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند...  بنده چهار، پنج سال یا شش سال قبل از این در سخنرانی اوّل سال گفتم نگاه دشمنان ملّت ایران به مسئله‌ اقتصاد است؛ سعی دارند به اقتصاد کشور فشار بیاورند؛ اقتصاد کشور را آن‌چنان زیر فشار قرار بدهند که مردم دچار مشکل بشوند. وقتی مردم دچار مشکل شدند، دلزده می‌شوند، دلسرد می‌شوند؛ دشمن همین را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد مردم از انقلابشان، از نظامشان، از دولتشان، از کشورشان دلسرد بشوند. البته این‌جور نیست که مسئله‌ ما فقط مسئله‌ اقتصاد باشد؛ همه می‌دانند، بنده روی مسئله‌ فرهنگ خیلی حساسیت دارم، روی مسئله‌ علم خیلی حساسیت دارم لکن وقتی‌که در زمانهای محدود اولویت‌ها را نگاه می‌کنیم، مسئله‌ اقتصاد کشور در اولویت اول قرار می‌گیرد؛ چون دشمن به این متوجّه است... می‌گویند جنگ، برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [اما] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است؛ جنگ واقعی جنگ فرهنگی است.... مسئولین باید حواسشان باشد».

 

انتهای پیام/ش