ایلام بیدار07:55 - 1398/05/05
مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع):

حماسه "کوشک" زمینه پیروزی عملیات "مرصاد" شد

مشاور عالی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ماندگار‌ترین حماسه دوران دفاع مقدس در" تنگه کوشک" رقم خورده است.

به گزارشايلام بيدار، سردار "الله‌نور نورالهی"، مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: پنجم مرداد 67 رزمندگان و بسیج مردمی با تمام توان خود آنچنان حماسه‌ای آفریدند که یورش تانک‌ها و گردان‌های زرهی رژیم بعث عراق را در تنگه کوشک با شکست مواجه و یکی از ماندگارترین حماسه دوران دفاع مقدس را رقم زده و عقیه عملیات مرصاد را با شکست مواجه کردند.

وی خاطر نشان کرد: حمله دشمن در تنگه کوشک به دفاع و پشتیبانی از عقیه عملیات منافقین در اسلام آباد برای محاصره استان ایلام صورت گرفت و شکست این عملیات توسط رزمندگان ایلامی و مردم شهادت طلب ایوان موجب شد که منافقین نیز در عملیات مرصاد در کمین نیروهای رزمنده ایرانی قرار گیرند و شکست تاریخی خود را به عینه ببینند و با خواری و زبونی از صحنه فرار و کشته شوند.

نورالهی گفت: تاریخ دوران دفاع مقدس خود شاهد است که در تنگه کوشک چه جوانانی را تقدیم خاک وطن کرد تا امروز امنیت آن برای مردم ایران باقی بماند.

مشاور عالی فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) شهید خرم رودی فرمانده هنگ ژاندارمری و شهادت هم زمان دوبرادر (فلاحی‌ها)در دفاع از خاک در تنگه کوشک را حماسه ماندگار دانست و گفت: تنگه کوشک میدان رزم علیه دشمن و نمایش دفاع مردانه و وحدت و برادری در وقت نبرد بین ارتش، سپاه و مردم بود که همه با هم برای یک هدف و آن هم شکست دشمن می‌جنگیدند.

نوراللهی افزود: استان ایلام نماد ایثار و شهادت ایران اسلامی است که در تمام دوران دفاع مقدس فرزندان این مرزو بوم چه در شمال‌غرب و چه در جنوبی‌ترین نقطه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و شهدای گرانقدری را تقدیم این انقلاب کردند.

 

انتهای پیام/س