ایلام بیدار08:00 - 1397/04/31
از ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفت؛

افزایش 60 درصدی تلفات شنا در مناطق غیرمجاز ایلام

از ابتدای امسال تاکنون تلفات شنا در مناطق غیرمجاز این استان به نسبت دوره مشابه پارسال 60 درصد افزایش یافته است.

به گزارشايلام بيدار، "فرزاد یاسمی"، معاون اجتماعی ناجای ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت نفر در استان به علت شنا و آب تنی در مکان‌های غیرمجاز جان خود را از دست داده‌اند، افزود: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند.

وی اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل تابستان و گرما تعداد کثیری از جوانان و نوجوانان به شنا و آب تنی روی می آورند که توصیه می شود برای این کار ، هیچ گاه رودخانه ها و سدها را با استخرهای شنا اشتباه نگیرند.
معاون اجتماعی ناجای ایلام تاکید کرد: تلفات انسانی به علت شنا در مناطق ممنوعه در مقایسه با پارسال رشد 60 درصدی داشته است.
سرهنگ یاسمی یادآور شد: آشنایی کامل با اصول و فنون شنا، علت محکمی برای استفاده از این مناطق غیر مجاز نیست چرا که آب پشت سدها دارای سطحی آرام و فریبنده است اما یک جریان شدید زیرین وجود دارد که از دید شناگران پنهان است و می‌تواند خطرات مرگباری را به وجود آورد.
وی اضافه کرد: عواملی همچون کاهش هزینه بلیط استخرها در استان ، نصب و توجه جدی به علائم هشداری شنا ممنوع ، نصب حفاظ و نرده کشی در محیط پیرامونی سدها، اطلاع‌رسانی در خصوص پیامد های شنا در مناطق غیر مجاز ، می تواند از علل پیشگیری از این تفریح مرگبار باشد.

 

انتهای پیام/س