ایلام بیدار14:38 - 1397/04/28
پس از دانشجویان ایلام و آذربایجان غربی و شرقی؛

بیانیه دانشجویان زنجانی در مورد وضعیت اقتصاد کشور/ تورم، رکود، بیکاری، افزایش مستمر نرخ ارز و نوسان قیمت مسکن اقتصاد و زندگی روزمره مردم را در تنگنا قرار داده است

بسیاری از معضلات کنونی محصول تدابیر غلط و عدم شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی و همچنین عدم اشراف و شناخت به وضعیت کنونی جامعه توسط دولتمردان است.

به گزارشايلام بيدار، پس از نامه دانشجویان ایلام و آذربایجان شرقی و غربی به رئیس جمهور ، بسیج دانشجویی استان زنجان هم طی بیانیه ای با 80 امضا خواستار توجه جدی مسئولان به وضعیت اقتصادی کشور شد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بیانیه بسیج دانشجویی استان زنجان
بسم الله الرحمن الرحیم
تحولات این روزهای کشورمان نشان دهنده  وضعیت بحرانی اقتصاد می باشد.مولفه هایی چون تورم ، رکود ، بیکاری ، افزایش مستمر نرخ ارز، نوسان قیمت مسکن موضوعاتی هستند که اقتصاد و زندگی روزمره مردم را در تنگنا قرار داده است.

 

نگاهی عمیق و منطقی به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نشان دهنده این نکته است که در شرایط فعلی دولتمردان باید نگرش ؛ تصمیمات و اقدامات و مواضع خود را براساس شرایط فعلی اقتصاد تغییر دهند.توجه به مسئله اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم یکی از مهم ترین موضوعاتی است و اهمیت این موضوع از منظر مقام معظم رهبری تا آنجاست که معظم له موضوع اقتصاد را مسئله اول کشور معرفی می کنند.

 

صدای اعتراض مردم از سراسر کشور به گوش می رسد اما بسیاری از مدیران اجرایی توان شنیدن این صدا را ندارند، چرا که این صدا به خانه های اشرافی آن ها نمی رسد .بسیاری از معضلات کنونی محصول تدابیر غلط و عدم شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی و همچنین عدم  اشراف و شناخت به وضعیت کنونی جامعه توسط دولتمردان است.

 

وادادهی برخی مسئولان مبنی بر پیدا کردن کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در خارج از کشور و حل شدن در نظام اقتصادی جهان برای حل مشکلات اقتصادی ، محکوم به شکست است و به جرات می توان ریشه تمام مشکلات کشور  در سوء مدیریت ، عدم اعتماد به داخل ، خود باختگی نسبت به زور گویان غربی است.

 

برای تبیین ماهیت مشکلات نگاهی به عملکرد دولت در حوزه های مختلف،  افزایش بی رویه قیمت ارز و مسکن ، افزایش حجم نقدینگی، عدم اجرایی شدن قوانین داخلی مبنی بر مبارزه با پولشویی ، عدم شناسایی واسطه ارزی جایگزین با توجه به نقش سوئیفت در شناسایی طرف های تجاری ایران و گسترش تحریمها  و رفت و برگشت های مکرر طرح CGT (مالیات بر عایدی سرمایه ) به مجلس و خارج شدن از دستور کار به دلایل واهی موید سوء مدیریت برای حل مشکلات اقتصادی می باشد.

 

جنبش دانشجویی استان زنجان به نمایندگی از مردم فهیم و انقلابی پیگیر مطالبات به حق آنها از مسئولین به عنوان خادمین مردم در مسائل مختلف CGT، FATF، و پالرمو برای صیانت از منافع ملی خواهند بود . بی شک ما دانشجویان انقلابی دست آلوده افرادی که تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف شوم خود قرار داده اند قطع خواهیم کرد . در پایان برای تمام مسئولین کشور توفیق خدمت به ملت شریف و سربلند جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت می جوییم .

انتهای پیام/س