ایلام بیدار07:10 - 1397/04/28
گزارش؛

رفع مشکل آب شرب دهلران تا پایان سال/ چهار حلقه چاه وارد مدار می شود

سالهاست آب شرب شهری دهلران با مشکل روبرو است ولی مسئولان شهرستان قول داده اند تا پایان سال این مشکل برطرف شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران، سالهاست آب شرب شهری دهلران با مشکل شوری و در مواردی هم تلخی مواجه است به طوری که عده ای از شهروندان برای تهیه آب شرب مناسب به ناچار مجبور به خرید آب تصفیه از آب فروشی های سطح شهر هستند و عده ای هم اقدام به خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی کردند تا آب شرب بهتری برای مصارف روزمره خود استفاده کنند.

استفاده بی رویه از آب زیرزمینی و عدم رعایت الگوی مصرف در مصارف خانگی و کشاورزی سبب شده سفر های زیر زمینی به شدت کاهش پیدا کنند و کاهش آب سفره های زیر زمینی تاثیر بسیار منفی بر کیفیت آب شرب دهلران داشته است، به طوری که شوری آب شرب علاوه بر مشکلات گوارشی برای شهروندان، باعث شده تا مشکلات فراونی برای برخی سیستم های خنک کننده نیز به وجود بیاید، برای برسی آخرین وضعیت آب شرب دهلران گفتگویی با فرماندار و رئیس اداره آب فضلاب شهری دهلران داشته ایم.
برطرف شدن مشکل آب شرب دهلران تا پایان سال
"حسینعلی موسوی" فرماندار دهلران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یکی از دغدغه های مردم شهر دهلران بالا رفتن کیفیت آب شرب شهری است.
وی افزود: به دنبال دغدغه مردم در خصوص آب شرب سال گذشته یک حلقه چاه و 500 متر خط انتقال با اعتباری بالغ 350 میلیون تومان برای بالا بردن کیفیت آب شرب شهری هزینه شده است.
فرماندار دهلران بیان داشت: برای حل دغدغه مردم شهر دهلران امسال حفر 4 حلقه چاه در دستور کار مسئولان مرتبط قرار گرفته است که با راه اندازی و تکمیل آنها مشکل آب شرب دهلران برای بلند مدت مرتفع خواهد شد.
وی تصریح نمود: برای حفاری این چاه ها، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی واستانی اختصاص یافته است.
موسوی گفت: با پیگیری  های صورت گرفته تا پایان سال مشکل آب شرب شهر دهلران حل خواهد شد.
چهار حلقه چاه تا پایان سال وارد مدار خواهند شد
"عظیم اسماعیلی" رئیس اداره آب فاضلاب شهری دهلران نیز اظهار داشت: با حفاری و تجهیز چاه های جدید مشکل آب شرب دهلران به صورت پایدار حل خواهد شد.
وی در گفتگو با خبرنگار نسیم دهلران گفت: خوشبختانه با پیگیر های انجام شده و تلاش فرماندار احداث چهار حلقه چاه آب شرب در منطقه بربیجه تا پایان سال وارد مدار خواهند شد.
رئیس آب و فالاب شهری با اشاره به هدر رفت 27درصدی آب شرب شهری بر اثر فرسودگی و شکستگی عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم سالایانه ، آمادگی تعویض خطوط شبکه شهری را داریم.
وی افزود: سرانه مصرف آب هر نفر در شهر دهلران 240 لیتردر شبانه روز است که نرم قانونی آن بین 120 تا 170 لیتر می باشد و انتظار داریم شهروندان صرفه جویی آب را در دستور کار خود قرار بدهند تا تابستان با مشکل  کمبود آب شرب مواجه نشوند.
وی بیان نمود: تعداد 7مغازه آب فروشی در شهر دهلران وجود دارد که ماهیانه هرکدام 250متر مکعب از آب شرب شهری استفاده می کنند.
اسماعیلی گفت: مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعبی در سالهای قبل دچار خسارت شده بود که ترمیم و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تیر ماه تکمیل و آب مخزن وارد مدار خواهد شد و مشکل کمبود آب شمال شهر وکوی پاسدارن حل می شود.
رئیس اداره آب فضلاب شهری دهلران ادامه داد: برای تکمیل و بهسازی این مخزن پیش بینی می شود یک میلیارد 200 میلیون تومان هزینه شود.
 
 
انتهای پیام/س