ایلام بیدار09:34 - 1397/04/26
مدیرعامل شرکت برق استان در مصاحبه با ایلام بیدار عنوان کرد؛

احتمال حذف سهمیه خاموشی در مناطق گرمسیری/ انعقاد قرارداد برای تزریق برق به استان

شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این مدت و با شروع خاموشی های اخیر، اقدامات ارزنده ای را برای رفع این مشکلات در نظر گرفته است.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::یکی از موضوعات مهمی که مردم استان ایلام به صورت مرتب این روزها آن را رصد می کنند، اخبار مربوط به برق بوده و یکی از مصادیق این خبرها، جدول زمانبندی قطعی برق مناطق مختلف استان است.

اگر چه انتقاداتی در این مدت هم از سوی مردم و هم از سوی رسانه ها مطرح شده اما گاها برخی انتقادها با بداخلاقی هایی در استان نیز همراه شد که اصلا کار پسندیده ای نبود.

شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این مدت و با شروع خاموشی های اخیر اقدامات ارزنده ای را برای رفع این مشکلات در نظر گرفته است؛ برای همین منظور سعی بر آن داشتیم تا به سراغ مدیرعامل شرکت برق استان ایلام برویم.

شیرخانی در مصاحبه باایلام بیداراز انعقاد قرارداد برای تزریق برق به استان خبر داده و می گوید: قراردادهای بالادستی با پتروشیمی و شرکت های مشابه منعقد شده که طی آن و در حد توان، برق تولیدی برای تامین بخشی از کمبودها اقدام می شود.

وی معتقد است گلایه های مردم کاملا به حق است و تمام هم و غم شرکت توزیع نیروی برق رفع دغدغه های مردم است و برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

شیرخانی در این مصاحبه از احتمال معافیت مناطق گرمسیری استان از خاموشی ها نیز خبر دادهاست.

متن کامل مصاحبه ایلام بیدار با "هادی شیرخانی"، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام را با هم در زیر می خوانیم.

ایلام بیدار:: در ابتدا توضیحی درباره علت ایجاد خاموشی های اخیر بفرمایید.

به علت ایجاد یکسری از مسائل و مشکلات از جمله بر هم خوردن موازنه تولید و مصرف، گرم شدن بیش از حد هوا و به طبع مصرف بیشتر زمینه برای تأمین برق در بسیاری از مناطق فراهم نشد.

اعمال این خاموشی ها یک اقدام بسیار مهم و استراتژیک بود و اگر این کار با این برنامه ریزی صورت نمی گرفت چه بسا با خاموشی ها سراسر مواجه می شدیم که از این موضوع بسیار شوم جلوگیری شده است.

جا دارد در ابتدا از همه هم استانی های عزیز که در این مدت به خاطر زمان بندی قطعی برق سختی هایی را متحمل شده اند عذرخواهی کنم و این را باید بدانند که همکاران ما در مجموعه شرکت برق استان ایلام از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی کنند.

این مشکل از قبل در وزارت نیرو پیش بینی شده بود و در این راستا جلسه ای نیز در فروردین ماه امسال با حضور وزیر نیرو انجام و به طور شفاف به این مسائل پرداخته شد.

ایلام بیدار:: آیا جلسات توجیهی با مسئولان و ارگان های مرتبط در این خصوص از قبل انجام گرفت؟

بله، پیرو این موضوع تقاضای جلسه با مدیریت بحران استان مطرح و پیش بینی و اقدامات لازم برای کاهش خاموشی ها عنوان شد، حتی از مدیران استانی خواسته شد در این راستا اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

گرچه میزان شدت و ضعف خاموشی‌ها در آن زمان قابل ارزیابی دقیق نبود اما در اتفاق افتادن آن نیز شکی نبود، برای همین منظور از شرکت ها، شهرداری ها، مراکز درمانی و اصناف خصوصی که به نوعی در راستای خدمت رسانی به مردم ایفای نقش می کنند، خواسته و تأکید شد نسبت به تهیه مولد های اضطراری اهتمام ویژه داشته باشند تا خدمات ارائه به مردم با اخلال مواجه نشود.

کوتاهی برخی صنوف خصوصی در تجهیز سیستم های برقی

در این راستا بسیاری از این دستگاه ها اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادند، بسیاری از واحدهای صنفی خصوصی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند نیاز به داشتن یک سری زیرساخت‌ها و نیازهای ضروری برای شرایط اضطراری هستند اما متاسفانه برخی واحدهای صنفی خصوصی نسبت به تامین این مولد اقدام نکرده و مشکلاتی را به وجود آورده اند.

البته جا دارد از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و شرکت نفت منطقه ایلام در راستای تجهیز این سیستم به مراکز درمانی و پمپ بنزین های سطح شهر تقدیر و تشکر گردد، اما چنانچه ابزارهای نظارتی برای تأمین حتمی این مولدها در صنف های خصوصی از جمله نانوایی ها اقدام می شد دیگر با چنین مشکلات و بداخلاقی ها هم مواجه نمی شدیم.

وی تأکید کرد: توصیه ما به این صنوف این است که در اسرع وقت نسبت به تهیه این سیستم اقدامات لازم را انجام دهند.

اقدامات شرکت برق ایلام برای کاهش خاموشی ها/ انعقاد قرارداد برای تزریق برق به استان

ایلام بیدار:: شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام چه اقداماتی را برای جبران و کاهش خاموشی های اخیر انجام داده است؟

همان‌طور که می‌دانیم صنعت برق زنجیره‌ای متشکل از سه حلقه تولید، انتقال و توزیع است که شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام توزیع و نه تولید و تامین آن را بر عهده دارد.

در رابطه با مشکلات ایجاد شده و خاموشی های اخیر در سطح استان ایلام و به منظور کاهش آن، قراردادهای بالادستی با پتروشیمی و شرکت های مشابه منعقد شده که طی آن و در حد توان، برق تولیدی برای تامین بخشی از کمبودها اقدام می شود، این برنامه ها و قراردادها صورت گرفته و کماکان در حال تداوم است.

گلایه های مردم به حق است/ انحراف منفی در اجرای جدول زمانبندی قطعی برق

ایلام بیدار:: شهروندان ایلامی از عدم رعایت زمان دقیق در جدول قطعی برق مناطق شهری گلایه هایی دارند در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.

 گلایه مردم در رابطه با این مشکل گلایه به حقی است، متاسفانه در اجرای برنامه های زمان بندی قطعی برق با انحراف برنامه‌ مواجه بودیم و این به خاطر وضعیتی است که ناگاه تحمیل می شود.

اطلاع دقیقی از اینکه در چه بازه زمانی و با چه کمبودی مواجه هستیم، نداشتیم و این به خاطر این بود که به صورت لحظه ای به استان ایلام از طریق دیسپاچینگ کشور اعمال و اعلام می‌شد که قابل پیش بینی نیست.

با این وجود به مدت پنج شبانه روز با همکارانمان در مجموعه شرکت برق استان برنامه‌ ای تدوین شد تا خاموشی ها براساس جدول زمانبندی انجام گیرد و با تلاش های انجام گرفته از ابتدای هفته جاری تاکنون با انحرافی مواجه نشدیم و این انحراف ها مثبت بوده است.

شیرخانی با اشاره به گلایه برخی شهروندان در مدت زمان بندی قطعی در برخی محله ها نیز گفت: اگر در منطقه ای قرار بر این بوده برق به مدت دو ساعت قطع شود و این زمان به هشت دقیقه رسیده به علت لحظه ای بودن موضوع است که در آن زمان دیگر نیازی به ادامه قطعی نیست.

ایلام بیدار:: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام برای مناطق گرمسیری استان در این ایام چیست؟

در ابتدا باید عرض کنم تلاش کردیم بحران پیش آمده را کنترل کنیم و در این راستا برنامه قطعی به صورت مرتب در ساعات پایانی روز قبل در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام قرار داده می شد و در رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی انجام می گرفت تا مردم از زمان قطعی برق مطلع باشند.

احتمال معافیت مناطق گرمسیری از خاموشی ها

برای مناطق گرمسیری استان ایلام برنامه ها و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است، تلاش شده به علت گرمای زیاد هوا در ساعات میانی روز، برق این مناطق در ساعات اولیه و پایانی روز در زمانبندی یک ساعته صورت گیرد.

البته در تلاش هستیم تا شهرستان های گرمسیری استان را با توجه به شدت گرمی هوا از خاموشی ها معاف کنیم. البته روال کنونی براساس همین منوال است و امیدواریم هر چه زودتر حذف سهمیه خاموشی مناطق گرمسیری اتفاق بیفتد.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق

شیرخانی در پایان گفت: مردم نشان دادند هر جا نیاز به همدلی باشد پای کار هستند که در این سال های متمادی آثار و نتایج همدلی مردم را به عینه مشاهده کرده و با مدیریت مصرف و مسئولیت اجتماعی که این مردم عزیز دارند ثمره این همکاری‌ها و همدلی ها مشخص و نمایان خواهد شد.

مردم عزیز استان ایلام بدانند خادمان آنها در شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دریغ نکرده و نخواهند کرد و این شرکت در ایام مختلف سال و در زمانی که ریزگردها باعث قطعی برق در استان های همسایه شد اما با وجود همان ریزگردها در استان ایلام مردم هیچ گونه مشکل خاموشی را تجربه نکردند و امیدواریم با الگوی صحیح مصرف، صرفه جویی و دیگر برنامه های اتخاذ شده هر کدام به نوبه خود بتوانیم گامی در جهت رفع مشکلات اخیر برداشته باشیم.

 

انتهای پیام/س