ایلام بیدار13:17 - 1397/04/24
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر اهل بیت است/ تقدیر از خدمات آستان قدس در مناطق محروم استان

امام جمعه ایلام گفت: الگوپذیری از امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) در جامعه یک ضرورت است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان ایلام گفت: دهه کرامت دهه بسیار مبارکی است؛ از دهه اول ماه ذی القعده با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و با ولادت علی بن موسی الرضا(ع) به پایان می رسد.

وی افزود: این دهه یادآور عظمت، جلال و معنویت این دو شخصیت بزرگوار جهان اسلام است که این دهه بهانه بسیار خوبی برای شناخت اهل بیت به ویژه این دو بزرگوار است؛ امروزه نیز شاهد برکات و فیوضات بارگاه مطهر حرم رضوی در سر تا سر ایران عزیز اسلامی هستیم.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که در این دهه می توان انجام داد الگوپذیری در زمینه های اجتماعی، سیاسی، عبادی و اخلاقی از این دو انسان کامل است.

وی ادامه داد: روز ولادت با سعادت حضرت معصومه مصادف با روز دختر است و این مناسبت فرصت مناسبی است برای دختران جامعه ما که این بانوی برجسته جهان اسلام را به عنوان اسوه کامل اخلاق انتخاب کنند.

وی با بیان القاب و ویژگی های حضرت معصومه اشاره کرد و گفت: لقب حضرت معصومه را امام هشتم به خواهر گرامیشان عطا کردند و فرمودند؛ هر کسی که حضرت معصومه(ع) را در قم زیارت کند همانند کسی است که مرا زیارت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) دارای ویژگی ها و خصوصیات خاصی بودند که مهمترین آنها شرافت خانوادگی، شفاعت، عصمت و عبادت حضرت است.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: دختران و زنان ایران اسلامی با الگو قرار دادن حضرت معصومه(س) در زندگی خود قطعا آثار و ثمرات آن را خواهند دید و دشمنان را از تهی کردن مقام با ارزش زن و تبلیغ بی حجابی مایوس خواهند کرد.

لطفی در ادامه به خدمات مناسب آستان قدس رضوی در سطح شهرستان ها و مناطق محروم استان اشاره و گفت: زمینه کمک به مردمان مناطق محروم و کم برخوردار در مناطق استان مهیا شده که باعث ایجاد تحول در این مناطق خواهد شد.

محرومیت زدایی مهمترین رویکرد آستان قدس رضوی 

در ابتدای این دیدار "علی اصغر شریفی راد"، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان ایلام گزارشی از خدمات صورت گرفته آستان قدس در استان ایلام و همزان با دهه کرامت ارائه کرد و گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت خدمت در مناطق محروم استان ایلام آغاز می شود.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین رویکردهای آستان در استان ها رفع محرومیت است، در این راستا نیز یک دهستان در هر استانی به عنوان هدف انتخاب شده و قرار است طی سه سال به سطح مناسبی از نظر معیشتی و رفاهی برسد، ضمن اینکه ایجاد امکان اشتغال برای افراد واجد شرایط با کمک خیرین نیز از برنامه های آستان قدس رضوی در استان هاست.

شریفی راد افزود: فعالیت های این نمایندگی در استان ایلام نیز از ابتدای سال 97 سازماندهی بهتری پیدا کرده و طی سال جاری در سه محور عید نوروز ، ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری آیین های دهه کرامت اجرایی شده است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان ایلام ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی آستان قدس اعزام زیارت اولی ها در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز در استان ایلام یک هزار و 500 زائر اولی مشخص شده اند و در ادامه سال نیز تعداد بیشتری اعزام خواهند شد.

اعزام خدام حرم رضوی به شهرستان های استان

"عزیز بابایی"، دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام نیز در این دیدار گفت: اعزام خادمان حرم مطهر به‌عنوان سفیران صحن مطهر امام رضا (ع) به استان و حضور در مناطق مختلف استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بازدید از آسایشگاه‌ها معلولین و سالمندان، حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، حضور در زندان‌ها و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در پارک تفریحی چغاسبز ازجمله برنامه‌های این ایام است.

وی اظهار کرد: امسال و با پیگیری های بعمل آمده خدام حرم رضوی در تمامی شهرستان های استان حضر می شوند و عطر حرم رضوی را در سر تا سر استان خواهند پیچید.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام اشاره کرد: برنامه های کاروان زیرسایه خورشید از 31 مرداد با مراسم رسمی استقبال از خدام حرم رضوی در فرودگاه ایلام آغاز و تا پنجم تیرماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/س