ایلام بیدار09:04 - 1397/04/17
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار:

تاریخ غیرقابل اعتماد بودن انگلیس را فریاد می زند/ درمقابله با تحریم ها باید با موضع اقتدار عمل کنیم

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: سابقه انگلیسی ها در طول تاریخ نشان داده که به آن ها نمی توان اعتماد کرد که بنابراین می توان نتیجه گرفت که انگلیس تضمین نخواهد داد.

به گزارشايلام بيدار،قدرت نیاصادق؛ُ تحلیلگر مساپل سیاسی گفت:بسته ای که اتحادیه اروپا برای ماندن برجام به جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده بود ضعیف وغیرقابل اعتماد است.

وی با بیان اینکه اصل تفکراتحادیه اوپا با آمریکا تفاوت چندانی ندارد افزود: اتحادیه اروپا چیزهایی را که در نظر گرفته بسیار بیشتر از برجام فاصله داشته ودر واقع هدف اصلی آن ها برجام موشکی است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:آن زمانی که آمریکا از برجام خارج شد ما باید آن را آتش می زدیم درواقع این مشخص است که اروپا بدون آمریکا هیچ کاری را انجام نمی دهد.

نیاصادق تصریح کرد:دراین شرایط که هیچ منفعتی برای ما حاصل نمی شود باید از برجام خارج شده ودر مقابل تحریم ها با مواضع قدرت برخورد کنیم.

 

 FATF  نباید تصویب شود

نیاصادق با اشاره به اینکه نباید FATF تصویب شود گفت: تصویب  FATF قطعا منجر به مسائل زیادی خواهد شد که کم ترین آن ها تسلط برخی کشورها  و ورود آنها به مسائل داخلی کشور است.

وی خاطر نشان کرد:اگر این قانون تصویب شود یعنی تمام حساب وکتاب های کشور دست آمریکا بیافتد تا بتواند از آن برضد جمهوری اسلامی استفاده کند.

نیا صادق داشتن مواضع انقلابی دراین خصوص را ضروری دانسته وگفت:مسئولان کشور و بویژه نمایندگان مجلس دراین زمینه باید با اقتدار برخورد کرده واین قانون نباید تصویب شود.

 

انگلیس تضمینی برای راه اندازی راکتور هسته ای درایران ندارد

قدرت نیاصادق استاد دانشگاه با اشاره با سابقه شرارت های انگلیس گفت:انگلیس چگونه می تواند راکتور هسته ای درایران راه اندازی کند درحالی که تضمینی دراین زمینه نداده است.

وی اضافه کرد:سابقه انگلیسی ها در طول تاریخ نشان داده که به آن ها نمی توان اعتماد کرد که بنابراین می توان نتیجه گرفت که انگلیس تضمین نخواهد داد.

وی تکیه برتوان داخلی را ضروری دانسته وگفت:اگر روی توان خود تکیه کرده بودیم وضعیت هسته ای امروز رونق داشت مطمئنا بسیاری از مشکلاتن امروز گریبانگیر ما نمی شد..

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد:به نظر می رسد که دولتمردان قصد دارند تا این روند را تا دولت بعدی ادامه دهند که امیدواریم چنین اتفاقی نیافتد.

 

انتهای پیام/الف