ایلام بیدار08:27 - 1397/04/14
گزارش؛

دوری از حاشیه وعمل کردن به وعده ها/ مردم چرداول آرامش ندارند

امروز برخی از مسئولین دست به دامان شعارهای توخالی و غیرعملی شده و به مردم وعده هایی میدهند که به مانند زمان انتخابات نوعی تبلیغ برای آنها محسوب میشود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::شعار و وعده های توخالی مسئولین یکی از دردهاییست که از دیرباز مردم به آن گرفتار بوده و عدم تحقق شعارها باعث به وجود آمدن آُسیب های اجتماعی و معضلاتی همچون افزایش آمار مهاجرت، بیکاری و خودکشی در بین مردم استان شده است. .

امروز برخی از مسئولین دست به دامان شعارهای توخالی و غیرعملی شده و به مردم وعده هایی میدهند که به مانند زمان انتخابات  نوعی تبلیغ برای آنها محسوب میشود و در این میان زود باوری و سادگی و زود قانع شدن ما مردم است که اینگونه شعارها را باور داریم  وبا کوچکترین وعده و شعار توخالی قانع میشویم و خودرا امیدوار در پیشرفت میکنیم.

وعده های که به وفور از مسئولان دولت تدبیر چه در دوره یازدهم و چه پس از انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شنیده شده و در قامت عمل تاکنون بصورت ناچیز به آن ها عمل شده است.

قول و قرارهایی که بیشترمردم با استناد بر آن ها و باور عمل کردن به آن ها مسئولیت را بر دوش کسی می نهند و یا از دوش کسی بر می دارند.

در این میان اما معضلاتی وجود دارد که گاها با روان مردم سر و کار داشته و آرامش را از ان ها سلب می کند.

یکی از این موارد شنیده شدن صداهای انفجار پیاپی طی چند مدت پیش بوده که علاوه بر نگران کردن مردم آرامش را از اهالی این شهر سلب نموده است تا جایی که امام جمعه این شهرستان خواستار رسیدگی عاجل مسئولان استان و کشور به این موضوع شده است.

 

لزوم رسیدگی عاجل مسئولان به صداهای انفجار شهر سرابله

حجت السلام "احمد امرایی"، امام جمعه چرداول در خصوص وضعیت شهر سرابله گفت:وضعیت شهر سرابله وضعیت متزلزلی است و لرزه آخری که شهر احساس کرد به ما فهماند که تهدید بیخ گوش ماست.

وی افزود:شهرهای اطراف هیچ تهدیدی ندارند واین شهر سرابله است که صداهای انفجار درآن رخ می دهد واین صداها ناشی از زمین لرزه نیست.

امرایی بیان داشت: چند تیم زمین شناسی به شهرآمدند اما نتیجه ای نداشت وبراساس نتایج اولیه همین تیم زلزله شناسی احتمال خطر برای شهر سرابله می رفت که با بررسی های بیشتر این موضوع برای مردم روشن می شود.

وی با بیان اینکه این صداهای انفجار در روحیه مردم تاثیر گذاشته خاطر نشان کرد: این صداهای انفجار در روحیات مردم تاثیر گذاشته ومردم را دچار افسردگی کرده که این مردم هستند که خطر را حس می کنند.

امرایی اضافه کرد:اعماق شهر آسیب دیده وشهر در معرض آسیب قرار گرفته که مسئولین باید فکری به حال آن بکنند وتا حادثه ای پیش نیامده تدبیری بیاندیشند.

امام جمعه چرداول تصریح کرد:مسئولین استانی باید به فکر اکیبی برای بررسی جدی این پدیده باشند وبابررسی وتحقیق این را راز را کشف وبه اطلاع مردم برسانند.

 

صدای انفجار آرامش روانی مردم را سلب کرده است

یکی از اهالی شهر سرابله نیز ذز این راستا گفت:  مساله صداهای انفجار شهر سرابله به نوعی آرامش روانی مردم را به هم ریخته است واین روزها به مشکلات اصلی مردم باید این مشکل هم اضافه شود که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود:برای رفع نگرانی واضطراب مردم وجلوگیری از بروز شایعات مسئولین باید با استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان دراین زمینه  وبا اطلاع رسانی شفاف به مردم نگرانی های مردم برطرف شود.

این شهروند چرداولی اضافه کرد: اگر اطلاع رسانی صورت نگیرد تبعات زیادی در زمینه سرمایه گذاری، اقتصاد ، فرهنگی وسیاسی و... برای شهرستان ممکن است داشته باشد که این شایسته مردم شهرستان نیست.

برطرف کردن نگرانی مردم وفراهم آوردن مفدمات آسایش ورفاه عمومی از جمله مواردی است که مسئولین باید در سرلوحه کار خود قرار دهند وبه جای مسائل فرعی به اصل مطلب پرداخته ونگرانی مردم را برطرف کنند.

امروز عمل کردن به وعده ها به یکی از مطالبات مردم تبدیل شده و تلاش مسئولان برای ایجاد حاشیه وعدم حل نگرانی های اصلی مردم از این روزها نباید به مشکلات مردم اضافه شده ومسائل اصلی با استفاده از نظرات کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته وبرای حل آن همه با هم تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ الف