ایلام بیدار08:42 - 1397/04/13
با تاکید بر حفظ مودت با ایران؛

چین با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرد

یک دیپلمات چینی ضمن واکنش به حضور مقام‌های دولت آمریکا در تجمع منافقین، گفت که نظام سیاسی و مسیر توسعه یک کشور باید توسط مردم همان کشور تعیین شود.

به گزارشايلام بيدار،سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در نشست خبری  هفتگی با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرد.

چین می‌گوید حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور  باید کاملا مورد احترام قرار گیرد.

 به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «لوکانگ» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سئوالی درباره درخواست آمریکا در توقف خرید نفت خام از ایران و میزان همراهی پکن با واشنگتن در این زمینه، پاسخ داد: «درارتباط با این سئوال باید بگویم که چین همواره مخالف تحریم‌های یک جانبه و گسترش قلمرو قضایی  خارج از حیطه صلاحیت است. چین و ایران دوست هم هستند و ما روابط و همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب تعهدهای مرتبط با قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.»


لو کانگ

دیپلمات چینی در پاسخ به سئوال دیگر درباره حضور اشخاصی چون «رودی جولیانی» مشاور حقوقی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تجمع اخیر منافقان و نحوه دیدگاه پکن به این مسئله توضیح داد: «چین همیشه معتقد است که کشورها باید روابط خود را بر اساس پنج اصل همزیستی صلح آمیز توسعه دهند، که یکی از آن‌ها عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر است. استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور نیز باید کاملا مورد احترام قرار گیرد. نظام سیاسی و مسیر توسعه یک کشور باید توسط مردم همان کشور تعیین شود.»

 

انتهای پیام/الف