ایلام بیدار09:53 - 1397/04/11
انفعال به وقت تحرک؛

آقای مطهری! خبری از نامه نگاری نیست؟!/ سکوت نماینده پرهیاهو در مشکلات اقتصادی

گستردگی و بسامد مواضع سیاسی وی در برخی حوزه های حاشیه ای در برهه از زمان بسیار زیاد بوده است اما وی اینک که اوضاع اقتصادی کشور نابه سامان است و مسئله برجام به درهای بسته اروپا و آمریکا خورده است، چندان ظهور و بروز سیاسی ندارد.

به گزارشايلام بيدار،علی مطهری یکی از نمایندگان اصلاح طلب است که مواضع قابل تاملی در دوران سیاسی خود گرفته است. این نماینده در برخی از بزنگاه‌های سیاسی مواضع شلوغ و پرهیاهویی گرفته و نامه های وی در این حوزه بسیار معروف است.

گستردگی و بسامد مواضع سیاسی وی در برخی حوزه های حاشیه ای در برهه از زمان بسیار زیاد بوده است اما وی اینک که اوضاع اقتصادی کشور نابه سامان است و مسئله برجام به درهای بسته اروپا و آمریکا خورده است، چندان ظهور و بروز سیاسی ندارد.

علی مطهری اخیرا درباره نابه سامانی های اقتصادی بیان داشت که مردم بایستی 6 ماه مقاومت کنند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود. این در شرایطی است که هر روز شاهد رشد روز افزود قیمت دلار در کشور هستیم که کسبه و بازاریان را سردرگم کرده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حضور رئیس جمهور در منطقه تفریحی توچال با لباس برند آمریکایی که با انتقاد افکارعمومی روبرو شد، در حمایت از وی بیان داشت: «بحث هم که بخواهیم از کوهنوردی رئیس‌جمهور در روز جمعه انتقاد کنیم چه اشکالی دارد. چه ایرادی دارد که رئیس‌جمهور به کوهنوردی برود این خیلی هم خوب است.»

در شرایطی مطهری به عنوان یک نماینده این مسئله را توجیه می کند و حتی آنرا مثبت می داند که مردم در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و حضور رئیس جمهور در یک محل تفریحی باعث شده که این ذهنیت در افکارعمومی بوجود بیاید که دولت همراه مردم با توجه به وضعیت پیش آمده عمل نمی کند.

 این درحالی است که رئیس جمهور بایستی در این مواقع بیشتر از همیشه نسبت به عملکرد خود دقت کافی داشته باشد. با این اوصافی که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  رفتن رئیس جمهور به یک منطقه تفریحی را توجیه می کند، چطور این انتظار را از مردم دارد که 6 ماه در این شرایط سخت مقاومت کند.

این درحالی است که مطهری در خصوص موارد حاشیه ای واکنش‌های خاص می گیرد. نمونه این موضوع انتقاد وی از صدا و سیما به خاطر لغو حضور کارلوس پویول بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا در برنامه جام جهانی شبکه سه بود که وی انتقاد شدید الحنی به رئیس صداوسیما به خاطر این مطلب ابراز داشت.

از جمله مواضع انتقادی وی می‌توان در خصوص رفع حصر سران فتنه، نامه انتقادآمیز به آیت الله جنتی با استدلال دخالت در برجام، نامه به قوه قضائیه، ماجرای شنود دفتر کار، توجیه ورزشگاه رفتن بانوان، انتقاد به عملکرد شورای نگهبان، واکنش به ماجرای سعید طوسی، اظهارات جنجالی درباره 9 دی سال 88 و ... را اشاره کرد. مواردی که بیشتر موارد حاشیه‌ای سیاسی جناحی را در بر می گیرد اما وقتی به موارد اصلی می رسیم که معیشت مردم و اقتصاد را در بر می گیرد و یا موضوع انتقاد ازدولتی که مطهری از آن حمایت کرده است را شامل می شود این مواضع یا با رنگ توجیه همراه می شود یا سکوت ممتدی را در این حوزه شاهد هستیم.  

 

انتهای پیام/الف