ایلام بیدار08:26 - 1397/04/06
نماینده ولی فقیه در استان در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار:

سرنوشت جنگ در عملیات "کربلای یک" رقم خورد/ آزادسازی مهران از باشکوه ‌ترین حوادث دفاع مقدس است

امام جمعه ایلام گفت: آزادسازی مهران در عملیات کربلای یک، سرنوشت جنگ را به سود رزمندگان اسلام رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص آزادسازی مهران قهرمان گفت: آزادسازی مهران در عملیات کربلای یک، حادثه بسیار بزرگی است که سرنوشت جنگ را به سود رزمندگان اسلام رقم زد.

وی اظهار کرد: رژیم بعث می خواست با تصرف مهران شکست های پیاپی خود را در عملیات های مختلف جبران کند و به حامیانش اطمینان دهد که مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسالمی ایران ایستاده است اما ضربه مهلکی از رزمندگان اسالم دریافت کرد.

لطفی افزود: در عملیات کربلای یک، دشمن با ادوات پیشرفته جنگی خود توان مقاومت در مقابل نیروهای اسالم را نداشت و همین عملیات رمق ارتش عراق را گرفت و در پی آن رژیم بعث خواستار صلح و آتش بس شد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: ملتی که بعد از سرنگونی نظام ستمشاهی یک نظام الهی و مردمی را جایگزین کرد، برای استکبار جهانی که قریب به یک قرن بر این کشور سلطه می کرد و منافع این کشور را به تاراج برده بودند، قابل تحمل نبود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: برهمین اساس جنگی نابرابر را راه انداختند که این نظام نو پا را به شکست بکشانند، اما نمی دانستند که جنگ، ملت ایران را به شجاعترین و قوی ِترین ملت ها تبدیل می کند، استان ایلام در این میان محل انجام عملیات های غرور آفرینی در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره خط مقدم نبرد رزمندگان اسلام با دشمن تا بیخ دندان مسلح رژیم بعثی بود، گفت: مردم شجاع و غیور ایلام با تقدیم سه هزار شهید، هزاران جانباز و صدها آزاده غیرت مثال زدنی خود را در حراست از این سرزمین نشان دادند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: این استان بیش از یک هزار بار مورد هجمه وحشیانه هواپیماهای رژیم بعثی قرار گرفت و تنها در شهر ایلام 60 درصد شهر ویران شد، اما این مردم ولایت مدار با تحمل سخت ترین مشکلات حاضر به رها کردن استان خود نشدند.

لطفی عنوان کرد: ایلام محل انجام عملیات های غرور آفرینی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی چون میمک، والفجر3 ،کربلای 1،محرم و فتح المبین بوده است و تنها در شهر مهران شاهد عروج بیش از 6 هزار شهید گلگون کفن بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مردم این استان در دوران انقلاب نیز در دفع فتنه های پس از انقلاب همواره پیشگام بوده اند و در فتنه سال 88 که جزو پیچیده ترین فتنه ها بود قبل از دیگر استان های کشور در حماسه 9 دی بصیرت و بینش سیاسی خود را نشان دادند.

وی گفت: امروز نیز مهران قهرمان، قدمگاه زوار عتبات عالیات است و این نتیجه آن مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان مهران و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: مهران امن ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات است و آنچه که این مرز را در کشور و جهان برجسته کرده همین امنیت و ثبات است.

دهم تیرماه سالروز عملیات غرورآفرین کربلای یک و آزادسازی مهران قهرمان است.

 

انتهای پیام/س