ایلام بیدار14:16 - 1397/04/01
نماینده عالی دولت در استان:

مردم از بروکراسی اداری نالان هستند/تفسیر به رای قوانین از سوی کارمندان ادارات ممنوع است

استاندار ایلام گفت: تفسیر به رای قوانین از سوی کارمندان ادارات ممنوع است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان ایلام اظهار داشت: روانسازی ارائه خدمات دولتی به مردم امری لازم و ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: پرهیز از تفسیر به رای قوانین از سوی کارکنان دولت باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف استقرار میز خدمت در ادارات دولتی پرهیز از تفسیر به رای قوانین از سوی کارکنان دولت و ارائه خدمات به مردم است.

این مسؤول اضافه کرد: مردم از بروکراسی اداری نالان هستند و حتی خود مدیران ارشد استان ایلام هم از این بروکراسی نالان هستند، هر وقت خود ما نیز به مشکلی بر می‌خوریم با وجود اینکه مسؤولیت داریم دچار درد سر می‌شویم.

سلیمانی تصریح کرد: حال مردمی که دسترسی خاصی ندارند باید با این همه بروکراسی اداری چه کنند و با چه مشکلاتی مواجه خواهند شد. در تفسیر حل مشکلات مردم دنبال نکته‌ای نگردیم که مانع رفع مشکلات آنان شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: در قوانین چنین نکاتی وجود دارد و حتی تفسیر به رای هم در بین کارکنان فراوان به چشم می‌خورد. اگر در قوانین نیت ما حل مشکل باشد می‌گردیم نکته‌ای را پیدا کنیم که مشکل مردم رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی وضعیت فضای مازاد دستگاه‌های دولتی و نحوه عملکرد این دستگاه‌ها در زمینه استقرار میز خدمت و رفع موانع پیش روی این طرح از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

تعیین مهلت زمانی برای استقرار میز خدمت و ارائه گزارشی از روند کاهش مراحل اداری از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله مصوبات ی نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان ایلام بود.

 

انتهای پیام/س