ایلام بیدار08:38 - 1397/03/31
استاندار ایلام خواستار شد؛

ضرورت شناسایی پروژه های توجیه دار در استان

استاندار ایلام بر ضرورت شناسایی پروژه های توجیه دار شهرستان ها تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام با اشاره به اجرای 70 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در ایلام ، اظهار داشت: هدف دولت دستیابی به تولید و اشتغال پایدار برای جوانان است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: با استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه و کارشناسان مجرب نسبت به تهیه و تکمیل طرح‌های توجیه‌دار اقتصادی در سطح شهرستان‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: وزارت کار اشتغال فراگیر و توسعه روستایی را تقبل کرده که باید دستگاه‌های تخصصی همکاری لازم را با این وزارتخانه داشته باشد.

این مسؤول اضافه کرد: باید با تشکیل ستاد و برگزاری جلسات متعدد  در هر شهرستان پروژه جدید توجیه‌دار برای اجرا تعریف و به مرحله اجرا در آورند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به تلاش زیادی که اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار ایلام انجام شد رتبه استان ایلام در سال جاری ارتقاء یافت.

حمت‌الله قیصوری افزود: در سال 95 بر اساس ارزیابی وزارت کشور رتبه 27 استان‌ها را دارا بودیم که در سال 96 با توجه به پیگیری‌های مکرر به رتبه هفت ارتقاء یافتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای نخستین نشست اقتصاد مقاومتی تاکنون نیز 240 تصمیم اتخاذ شده که از این تعداد تصمیم 70 درصد اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

در این نشست مسائل و مشکلات پنج طرح حوزه‌های کشاورزی و صنعت بررسی شد. کارخانه قند نرگس نگین، شرکت آلامتو زاگرس، شرکت طلاایران و شرکت تعاونی 60 از جمله طرح‌هایی بودند که در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در مورد آنان بحث و تبادل نظر شد.

بخشودگی مالیاتی، تغییر کاربری، تقسیط معوقات بانکی، تسهیلات و سرمایه در گردش از جمله درخواست‌هایی بود که  صاحبان طرح‌های تولیدی مطرح کردند.

 

انتهای پیام/س