ایلام بیدار11:27 - 1397/03/30
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی:

پیشنهاد دهندگان مذاکره مستقیم با آمریکا نادان هستند/ یا ترامپ را نمی شناسند یا منافع ملی برایشان اهمیت ندارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تعهدات بین‌المللی و حتی امضاهای سران آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: ترامپ به هیچ اصولی پایبند نیست و به نظرم افرادی که در این شرایط موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند از روی نادانی آنها است و باید از سرنوشت لیبی درس عبرت بگیرند.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری"،عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نامه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به سران نظام در مورد مذاکره با آمریکا با بیان اینکه سه سال با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم که به برجام منجر شد، اظهار داشت: علاوه بر آمریکا چند کشور دیگر نیز برجام را امضا کردند و سازمان ملل نیز مهر تأیید زد اما رئیس جمهور آمریکا عملاً این توافق را نادیده گرفت و آن را پاره کرد.

وی اضافه کرد: مذاکره مجدد با آمریکا با چه اعتمادی می‌تواند صورت گیرد که این افراد دوباره این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند؛ تکیه‌گاه رئیس جمهور آمریکا زور بوده و نمی‌شود به ترامپ اعتماد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تعهدات بین‌المللی و حتی امضاهای سران آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: ترامپ به هیچ اصولی پایبند نیست و به نظرم افرادی که در این شرایط موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، بیانگر نادانی آنها است.

شکوری تصریح کرد: اینها افراد نادانی هستند که بحث مذاکره مستقیم ایران با رئیس جمهور فعلی آمریکا را مطرح می‌کنند، در پاسخ به این افراد باید گفت که ترامپی که از برجام خارج شده با چه امید و اعتمادی می‌توان با آن مذاکره کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرد: ترامپ اگر آدم بود در برجام می‌ماند و به تعهداتی که دولت آمریکا داده بود احترام می‌گذاشت و آن را نقض نمی‌کرد؛ اما وقتی که رئیس جمهور آمریکا به این توافق لگد زده، ما چطور می‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم.

شکوری با بیان اینکه کسانی که بحث مذاکره با آمریکا را مطرح کرده‌اند یا ترامپ را نمی‌شناسند یا اینکه منافع ملی ایران برایشان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: اینکه ما با دنیا ارتباط نداشته باشیم امکان‌پذیر نیست؛ اما ایران حسن نیت خود را نشان داد و این آمریکا بود که زیر توافق زد.

وی با تأکید بر اینکه با دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه نمی‌توان مذاکره کرد، خاطرنشان کرد: یکی از شروط آمریکایی‌ها این است که ما موشک‌‌های بالستیک‌مان را از بین ببریم و اجازه دهیم آنها از هر نقطه از کشور ما بازرسی کنند که در واقع آنها با این خواسته‌ها مستعمره می‌خواهند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه کدام ملت مستقلی در دنیا این شروط را می‌پذیرد که ما آنها را بپذیریم، ادامه داد: اگر ما 12 شرطی که وزیر خارجه آمریکا آنها را مطرح کرد توجه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که آنها می‌خواهند که همه امور ایران در اختیار آنها باشد و بلایی را سرمان بیاورند که بر سر لیبی آوردند.

شکوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند دندان‌های شیر را بشکند و آن را به گربه‌ای در دستان خود تبدیل کنند و هر بلایی را که بخواهند سرش بیاورند، افزود: ایران تا وقتی که موشک‌های بالستیک، اتحاد ملی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد استقلالش معنی دارد اما اگر اینها را از ایران بگیرند مانند شیر بی‌دندان خواهد بود و دقیقاً آمریکایی‌ها این را می‌خواهند.

وی با بیان اینکه همه روزگار مردم لیبی را می‌بینند که آمریکایی‌ها چه بلایی سرشان آوردند، عنوان کرد: اکنون یکی از ناامن‌ترین نقاط روی زمین لیبی است، فراموش نکنیم که آمریکایی‌ها این بلا را سر آنها آوردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: آمریکایی‌ها به لیبی گفتند که اگر از هسته‌ای دست بکشید اقتصاد شما را شکوفا کرده و روابط‌مان را با شما گسترش می‌دهیم، اما وقتی که لیبی داشته‌هایش را تقدیم کرد در مقابل این اقدام القاعده را وارد کرده و لیبی را به این روز انداختند، درست است که قذافی دیکتاتور بود و ما نیز موافق قذافی نیستیم، اما بالاخره امنیت و آسایش مردم را تا حدودی حفظ می‌کرد و شرایط مثل اکنون نبود.

شکوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه ایران هستند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قصد ناامن کردن ایران و تداوم این شرایط را دارند یعنی ما را تبدیل به عراق دوم کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا اتحاد را از ملت ایران بگیرند، گفت: صد سال طول می‌کشد که عراق دوباره خود را پیدا کند، اگر ما از انرژی هسته‌ای و موشک‌هایمان دست برداریم باز آنها نمی‌خواهند با ما رابطه مسالمت‌آمیز داشته باشند و به دنبال این هستند تا ایران را شیر بی‌دندان کنند و بعد هر بلایی را سرش بیاورند.

 

انتهای پیام/الف