ایلام بیدار09:00 - 1397/03/31
یادداشت سردبیر؛

خیمه شب بازی نماینده ایلام

نماینده پرحاشیه ایلام به جای برپایی برنامه ها صوری با چاشنی حمایت از خود توسط برخی مدیران، بهتر است در آخرین ماه های نزدیک به پایان دوره مجلس یازدهم به فکر راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود استان باشد.

مرتضی سبزیسردبیر::موضوع از روزهای منتهی به عید فطر شروع شد آنجا که "جلال میرزایی" نماینده پرحاشیه مردم ایلام در مجلس این بار اقدام به برپایی ضیافت افطاری با برخی مدیران و اصلاح طلبان کرد.

این برنامه که با بازتاب های فراوان در فضای مجازی همراه شده حاشیه هایی را به دنبال داشته، حاشیه هایی که در ماه مبارک رمضان و در مراسمی که تحت عنوان "ضیافت افطاری" نامگذاری شده، برازنده نبوده است.

فارغ از موضوعات و مسائل و درگیرهایی که در این مراسم به وقوع پیوسته و صحبت های رد و بدل شده، می خواهیم به دیگر موضوعات مطرح شده و عنوان شده در این مراسم بپردازیم.

پیشتر اهداف این برنامه در خصوص موضوعاتی نظیر "همدلی" و "توسعه استان" عنوان شده، موضوعی که در خلال برنامه بارها و در جریان مطالب منتشره در کانال رسمی مجازی نماینده ایلام، کمتر به مباحث توسعه ای استان و بیشتر، مباحث سیاسی روز استان و کشور پرداخته شده است.

میرزایی در این مراسم و بر طبق مطالب منتشره به طور کلی و سر سری هدف از تشکیل جلسه را ارائه گزارش از وضعیت استان و کشور عنوان کرده، موضوعی که برای افراد حاضر در جلسه هیچ، برای مردم استان هم جدید نیست؛ همه به خوبی از وضعیت استان با خبر هستیم؛ ای کاش نماینده ایلام به جای ارائه گزارش از وضعیت استان به فکر راه حل های موجود و در صورت لزوم، انتشار مطالب مفید و مثمرثمر در این جلسه می بود.

آنچه روشن و مبرهن است اینکه وضعیت کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال، این روزها و ماه ها با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند از کارخانه سیمان ایلام که با کاهش محصول همراه شده گرفته تا تعطیلی کشتارگاه ها و مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال. (حساب واحدهای راکد و تعطیل شده به کنار)

انتظار می رفت نماینده ایلام در این فرصت حساس که چشم امید مدیران و کارگران کارخانجات و واحدهای صنعتی به نمایندگان آنها در مجلس است، شبیه به چنین برنامه هایی با حضور آنان برپا می کرد؛ چه بسا تنها شنیدن صدای مشکلات آنان حتی می تواند مرهمی کوچک بر زخم های آنان باشد.

ای کاش نماینده ایلام به همان اندازه که برای حمایت از "روحانی" و "ظریف" در این جلسه سخن به میان آورده، نصف آن را در حمایت و پیگیری رفع مشکلات این واحدها و بسیاری از مسائل و مشکلات مردم به معنای واقعی کلمه ارائه می داد. صحبت هایی که نیازمند حضور این افراد است.

سوال اینجاست که چرا مردم و سایر فعالان اقتصادی که این روزها تنها منتظر فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات خود هستند نمی توانند همچون افراد حاضر اعم از استاندار و معاونین و استاندار و برخی مدیران و رؤسای دانشگاه ها (که البته تعداد قلیلی هم بوده اند) در ضیافت افطاری نماینده ایلام حاضر شوند؟

جدای از این موارد، نه تنها در این جلسه "همدلی" در میان نبوده بلکه درگیری بر سر تعداد مشاورین نماینده ایلام با حضور میرزایی کافی بوده تا نشان دهد این برنامه پیش از آنکه ضیافت افطاری باشد مأمنی برای درگیری اصلاح طلبان است.

جالب اینجاست افراد خاصی هم برای سخنرانی مراسم انتخاب شده بودند و این نشان می دهد اگر سخنرانان از میان افرادی که دچار درگیری شده بودند انتخاب می شد چه بسا اتفاقات دیگری در حضور استاندار و تیم همراه رقم نمی خورد.

یکی از سخنرانان مراسم که اتفاقا ریاست یکی از دانشگاه ها را نیز بر عهده دارد در سخنانی گفته "با درک واقعی از وضع موجود کشور، از انتخاب خود پشیمان نیستیم"؛ این در حالی بوده که در طی روزها و ماه های گذشته تعداد زیادی از فعالان اصلاح طلب استان بعد از اتمام کار "مروارید"، استاندار سابق ایلام و دلخوری های سیاسی، سنگ های خود را با "جلال میرزایی" وا کرده و حتی برای انتخابات سال آینده مجلس ایلام برای نماینده ایلام شاخ و شانه هم کشیده اند.

در روزهایی که یادداشت هایی از سوی اصلاح طلبان استان بر علیه نماینده مردم ایلام در مجلس در فضای مجازی منتشر می شود، ای کاش علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام برای این حرف و ادعای خود ادله های لازم را نیز بیان می کرد؛ آرای جلال میرزایی در سطح استان بدون شک با ریزش فراوانی همراه شده و در تأیید این سخن همین بس که اکثر دوستان و همفکران نماینده ایلام راهشان را از وی جدا کرده اند.

نکته اینکه نماینده پرحاشیه ایلام به جای برپایی برنامه های صوری با چاشنی حمایت از خود توسط برخی مدیران و خیمه شب بازی ها، بهتر است مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم را در عمل پیگیری کند و مهمتر اینکه در آخرین ماه های نزدیک به پایان دوره انتخابات مجلس یازدهم با اولویت بندی برنامه ها به فکر راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود استان باشد؛ هرچند که با این رویکرد، بیشتراز این هم از نماینده ایلام انتظاری نمی رود.

 

انتهای پیام/س