ایلام بیدار11:34 - 1397/03/23
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ایلام زخم خورده نماینده ناکارآمد/ لکنت میرزایی در پیگیری حقوق مردم

این رویکرد منفعلانه میرزایی باعث شده تا حتی خود فعالان اصلاح طلب استان نیز در یادداشت هایی بر علیه وی انتقادات صریحی را به رشته تحریر درآورند و از رویه و عملکرد وی انتقاد کنند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::امروزه کمتر کسی از اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی بی خبر است مجلسی که بعنوان خانه ملت و اداره کننده حقیقی کشور شناخته می شود.

در اهمیت مجلس همین بس که بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه آن و در موضوعات مختلفی همچون انعکاس خواسته و مطالبات مردم همواره تأکیدات ویژه ای داشته اند؛ از جمله اینکه " من هیچ تردیدی ندارم و در این معنا هم که مجلس در رأس همه ارگان‌ها واقع است و مجلس، ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده است در یک جای محدود، این هم بی‌اشکال است". (صحیفه امام ، ج ۱۷، ص: ۲۴۶)

بدون شک لازمه داشتن چنین مجلس قوی و کارآمدی داشتن نماینده هایی است که بتوانند در این مسیر گام بردارند تا بتوان در رأس بودن آن را بیش از پیش احساس کرد.

از جنبه دیگر، مجلس نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق به خصوص مناطق کمتر برخوردار دارد و در صورت داشتن نماینده های قوی و کارآمد می توان افق توسعه را در مناطق محروم، دور از انتظار ندید.

روی سخنمان با جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی است، نماینده ای که این سال ها ماه ها و روزها همواره آنگونه که باید در عمل موفق ظاهر نشده است.

همه به خوبی انتقادهای فراوان به این نماینده مجلس در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را به یاد داریم آنجا که وی در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی سر از رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی (وکیل الدوله) درآورد؛ خبری که با واکنش ها و اعتراضات زیاد در محافل به خصوص در فضای مجازی همراه شد.

معترضان به جلال میرزایی بر این عقیده بودند که چگونه یک نماینده مجلس که وظیفه پیگیری و مشکلات مردم را بر عهده دارد به خود اجازه می دهد بعنوان رئیس ستاد یک کاندید انتخابات که خود رئیس جمهور قانونی وقت کشور هم بوده، مشغول به فعالیت انتخابات ریاست جمهوری شود.

البته گلایه و اعتراض به این رویکرد جلال میرزایی کاملا درست و منطقی بوده و این نماینده مجلس کماکان بعد از گذشت بیش از یکسال از انتخابات ریاست جمهوری باید پاسخگوی این کار خود باشد چرا که تداخل نمایندگی مردم و کاندید نامزد انتخابات ریاست جمهوری و به نوعی نامزد اصلی دولت در تضاد با روحیات و ویژگی های یک نماینده مجلس است.

جالب تر اینکه انتخابات ریاست جمهوری در نهایت منجر به پیروزی حسن روحانی در انتخابات شد و این سوال مهم بعد از گذشت یکسال هنوز که هنوز بی پاسخ مانده که چگونه این نماینده مجلس به طور همزمان هم مشکلات مردم را برطرف می کند و هم به امورات دولت در استان ایلام می رسد؛ به خصوص اینکه برای ارجاع مشکلات مردم به دولت دچار رودربایستی نشود.

اگر چه در همان موقع یادداشت هایی توسط میرزا بنویسان در حمایت این کار میرزایی یعنی همزمانی نمایندگی مجلس و ستاد انتخاباتی روحانی در استان ایلام منتشر شد مبنی بر اینکه این همزمانی فرصتی است تا از طریق آن بیشتر به عمق مسائل و مشکلات استان در سطح دولت پرداخت و به نوعی دست نماینده ایلام برای پیگیری و رفع مشکلات بازتر است.

اما بعد از گذشت یک سال از انتخابات این تحلیل ها هم غلط از آب درآمد و گذر زمان نشان داد که جلال میرزایی نه تنها در نمایندگی ملت موفق نبوده بلکه در دیگر امورات دولت در استان نیز دچار نقص اساسی است.

متاسفانه نماینده ایلام بیشتر از اینکه در متن مجلس باشد در حاشیه است و در مواقعی که باید صدای مردم در سطح کلان باشد با طرح مردمی و مبارزه با فساد در مجلس تحت عنوان طرح اعداه اموال نامشروع مسئولان مخالفت می کند و در جایی دیگر که باید حافظ منافع ملی باشد با طرح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم که گروهی مالی در دنیاست، که جنبه استعماری داشته و هدف اصلی آن نیز سلطه بر کل دنیا می باشد، مخالفت می کند و علاوه بر این موارد بیشتر پیگیر مسائل فراکسیون امید است تا مسائل استان.

نمونه این قبیل نیز بسیار بوده حتی در انتصابات استان، اگرچه خود وی به طور محسوس آن را رد می کند اما حتی فعالان اصلاح طلب نظری بر خلاف میرزایی داشتهو آن را قویا رد می کنند، برای نمونه در جلسه شورای اداری استان انتقادات شدیدی از جلال میرزایی شد، در حالی که وی اعلام کرد "مسابقه ای برای گرفتن پست و مدیریت در استان وجود دارد و مدیریت ارشد باید تصمیم گیری کند" یکی از اطلاح طلبان حاضر در جلسه ضمن اینکه سخنان وی را قطع کرد، گفت: شما بیشترین دخالت را در انتصابات انجام می دهید.

این رویکرد منفعلانه میرزایی باعث شده تا حتی خود فعالان اصلاح طلب استان نیز در یادداشت هایی بر علیه وی انتقادات صریحی را به رشته تحریر درآورند و از رویه و عملکرد وی انتقاد کنند.

متاسفانه در خصوص دیدارهای مردمی این روزها و ماه های میرزایی نیز انتقاداتی وارد است و هدف دیدارهای مردمی بیش از آنکه رفع مشکلات مردم باشد به گواه رسانه های حامی میرزایی این قبیل دیدارها برای رفع سوءتفاهم ها میان نمایندگان استان برگزار می شود و بیشتر این جنبه رسانه ای می شود تا نتایج دیدارهای مردمی.

آنچه در این موضوعات برآیند می شود اینکه "جلال میرزایی" به جز منافع حزبی و گروهی کار خاصی در جهت توسعه ایلام انجام نداده و ضرورت دارد اگر اقداماتی هم انجام داده در نشست های خبری و بدون گزینشی برای مردم تشریح کند.

 

انتهای پیام/س