ایلام بیدار08:09 - 1397/03/23
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان عنوان شد؛

تصویب هزار و 446 طرح در سامانه کارا استان ایلام

تاکنون ۱۴۴۶ طرح در سامانه کارا استان به منظور بهره مندی از تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی تصویب شده است.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب درویشی"، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری ایلام در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: اجرای طرح اشتغال فراگیر و روستایی از مهم ترین برنامه های دولت برای رونق فعالیت های حوزه کسب و کار در کشور است.

وی، افزود: این طرح با جدیت از سوی دولت دوازدهم دنبال می شود و سهم استان ایلام نیز از این اعتبارات ۳۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون نتواسته ایم متناسب با این اعتبار طرح های لازم را مصوب و ارائه دهیم.

معاون استاندار ایلام، تاکید کرد: ۹ هزار و ۵۳۶ طرح از ابتدای شکل گیری سامانه کار تاکنون برای دریافت این تسهیلات طرح های خود را ارائه داده اند که از این مقدار پس از بررسی در کمیته نهایی ۱۴۴۶ طرح به تصویب رسیده است.

درویشی گفت: آخرین فرصت جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی پایان تیرماه است و باید در فرصت کوتاه باقیمانده بتوانیم طرح های بیشتری را برای جذب تسهیلات به بانک ها معرفی کنیم.

وی هدف اصلی از اعطای تسهیلات را ایجاد اشتغال پایدار ذکر کرد و افزود: در پرداخ تسهیلات باید دقت نظر لازم انجام شود تا پروژه های دارای توجیه فنی و اقتصادی مصوب شوند تا این اعتبارات به هدر نرود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: بانک های عامل نیز موظف هستند تنها به طرح های ارائه شده از طریق سامانه کارا تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی را پرداخت کنند.

درویشی از عموم دستگاه های اجرایی و بانک های تعیین شده خواست در مدت زمان کوتاه باقیمانده تلاش خود را دوچندان کنند تا استان سهم بیشتری از این تسهیلات داشته باشد.

 

انتهای پیام/س