ایلام بیدار10:23 - 1397/03/21

کیهان: مواضع علی مطهری ترامپ را جسورتر کرد!

ژست دعوت به وحدت ملی و هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب در حالی است که طیف برجام زده و فتنه زده، در فتنه سال 88 و حوادث پس از آن مدام مشغول دو قطبی و متشتت و متفرق کردن مردم بوده‌اند .

به گزارشايلام بيدار،روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: علی مطهری می‌گوید دستاورد برجام، شکاف میان آمریکا و اروپابود(!)


وی در جمع خبرنگاران گفته است: برخی گروه‌های سیاسی به جای آنکه آمریکا را برایخروج از برجام سرزنش کنند، به دولت و رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه حمله می‌کنند، در حالی که باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون برجام به ضرر ایالات متحده بود.

مطهری افزود: باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون خروج آمریکا از برجام نشان دهنده نفع ایران و ضرر ایالات متحده در این توافقنامه بوده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا برجام را به گونه‌ای ننوشتید که آمریکا نتواند از آن خارج شود، گفت: حرفهایی زده می‌شود که اساساً با عقل جور درنمی‌آید.

مطهری به موضوع صلح حدیبیه در زمان پیامبر اشاره کرد و گفت: این منتقدان اگر در زمان پیامبر اسلام بودند می‌گفتند چرا این صلح را به گونه‌ای ننوشتید که کفار یک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند.

مطهری تصریح کرد: تفرقه در داخل، مشوقی برای آمریکا و اسرائیل خواهد بود که اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

وی تأکید کرد: باید با مردم درباره شرایط جدید کشور و موضوعاتی مانند برجام، نقاط مثبت آن و خروج آمریکا از آن صحبت شود و دستاوردهای برجام توضیح داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس به شکاف بین آمریکا و اروپا در اثر برجام اشاره کرد و گفت: این گونه رخدادهای مثبت از آثار برجام است.

وی گفت: برخی القا می‌کنند که برجام مخالف نظر رهبر انقلاب بوده و عده‌ای سر خود آن را امضا کردند، در حالی که این گونه نبوده و امضای برجام با اذن رهبری انجام شده و این سخنان فریب دادن مردم است.
مطهری به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویندکه تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است در حالی که واقعیت چیز دیگری است. مسئولان کشور باید این موارد را برای مردم توضیح دهند و بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک‌های ما و مردم ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تصویب این لایحه هیچ خطری برای ما و برای گروه‌های مبارزی مانند حزب‌الله و حماس ندارد.

درباره اظهارات مطهری گفتنی است: اولاً وقتی آمریکایی‌ها دیدند کسانی در دولت و مجلس (امثال مطهری) می‌گویند با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های آن در برجام می‌مانیم و تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، طبیعی بود که تشویق شوند تعهدات خود را با وجود گرفتن امتیازات سنگین زیر پا بگذارند. بنابراین دولتمردان مذکور و امثال مطهری در این زمینه خدمتی نکرده‌اند بلکه به دشمن اطمینان خاطر دادند که با زیرپا گذاشتن تعهدات خود، مورد اعتراض دولت و مجلس قرار نمی‌گیرد. این، راز خروج آمریکا از برجام است، پس از آن که امتیازاتش را گرفت و زمان کافی هم برای تدارک جدید برای اعمال تحریم‌های تازه به دست آورده بود، در مقابل دولت و مجلس به مدت ۵ سال، فرصت تدبیر و طراحی برای رونق اقتصادی را به امید گره‌گشایی آمریکا و برجام از دست دادند.

ثانیاً در ماجرای صلح حدیبیه، همراهان پیامبر(ص) با ایشان بیعت رضوان را منعقد کرده و قسم خوردند که تا پای جان پای پیامبر و فرامین ایشان بمانند؛ اما جماعت برجام‌زده و شیدای توافق با شیطان بزرگ و بزک آن، از همان ابتدا تا امروز سرگرم کج‌فهمی و کج رفتاری در زمینه رهنمودها و هشدارها و اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب در زمینه عدم اعتماد به شیطان بزرگ بوده‌اند و به همین دلیل، بیش از آن که با ماجرای صلح حدیبیه و اصحاب پیامبر(ص) قابل مقایسه باشند، با حکمیت‌طلبان و سازش‌طلبان جنگ صفین قابل مقایسه هستند؛ جماعتی که شهامت نداشتند وقتی فهمیدند اشتباه کرده و فریب نیرنگ عمر و عاص و معاویه را خورده‌اند، مسئولیت خبط و خطای خود را بپذیرند و به همین دلیل مدعی بودند امیر مؤمنان(ع) با آنها در پذیرش حکمیت و مذاکره و صلح، شریک و همراه بوده است.

حالا هم برجام زدگان و شیدائیان مذاکره و توافق به هر قیمت با آمریکا و اجرای به هر قیمت توافق، شهامت ندارند که عذر تقصیر بیاورند و صادقانه بگویند با وجود نهی‌ها و تخدیرها و هشدارهای رهبری، به آمریکا و اروپا اعتماد کردند و اشتباه بزرگ خود را جبران می‌کنند.

ثالثاً ادعای شکاف میان اروپا و آمریکا به عنوان دستاورد برجام هم از آن لطیفه‌های خنک سیاسی است. اختلاف و شکاف مدعایی، مشکل تحریم‌ها را برطرف می‌کند یا شرکت‌هایی را که از ایران رفتند، برمی‌گرداند یا موجب این می‌شود که اروپایی‌ها لااقل قطعنامه اعتراضی خشک و خالی را در شورای امنیت علیه آمریکا مطرح کنند؟ آیا غیر از این است که همین اروپایی‌ها در زیاده‌خواهی‌های فرابرجامی آمریکا، با دولت ترامپ همراه و همدل هستند؟!

رابعاً اینکه ژست دعوت به وحدت ملی و هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب در حالی است که طیف برجام زده و فتنه زده، در فتنه سال ۸۸ و حوادث پس از آن مدام مشغول دو قطبی و متشتت و متفرق کردن مردم بوده‌اند و آنجاهایی هم که رهبر انقلاب به واسطه واقعیات و حقایق، حکم داده و فصل‌الخطاب را- از جمله درباره سران آشوب نیابتی سال ۸۸ و سرانجام اعتماد به شیطان بزرگ در برجام و...- بیان کرده‌اند، همین جماعت، اما و اگر آورده و تردید افکنی کرده‌اند!
و بالاخره اینکه شیدائیان برجام هنگام هشدارهای دلسوزان و منتقدان، در باغ سبز نشان می‌دادند و دورنمای واقعیت‌هایی را که اتفاق افتاد، انکار می‌کردند، جای همان‌ها FATF را بزک می‌کنند و از ملت و حاکمیت می‌خواهند وارد سلسله توافق‌ها و تعهدات یکطرفه‌ای بشود که بهانه آن مبارزه با تروریسم و پولشویی و ملحقات آن است و مصادیق را آمریکا و غرب تعیین می‌کنند و قاضی و محکمه نیز مطلقاً در اختیار آمریکاست!
 
انتهای پیام/الف