ایلام بیدار09:09 - 1397/03/19
کمال خرازی:

اروپا تضمین ندهد دلیلی ندارد که در برجام بمانیم/ سازمان انرژی اتمی آماده غنی سازی در سطح وسیع تر است

کمال خرازی وزیر سابق امور خارجه کشورمان در خصوص بدعهدی و خروج آمریکا از برجام گفت: در این باره همه مسئولان و دست اندرکاران نظام باید در خطی که رهبری تعیین می کنند حرکت کنند تا هر آنچه که به مصلحت کشور و نظام هست اتفاق بیافتد.

به گزارشايلام بيدار،کمال خرازی وزیر امور خارجه اسبق کشورمان درخصوص بدعهدی و خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: در این باره همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و هر آنچه که ایشان فرمودند تبعیت کنند، ایشان تشخیص می دهند که مصلحت نظام در چیست و طبیعتا دولت و همه مسئوالان باید از ایشان تبعیت کنند تا ان شاء الله این موضوع به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور در این باره افزود: وزارت خارجه باید همیت و وظیفه سیاسی اش را به خوبی انجام دهد که در این راستا آقای صالحی نیز خودشان را آماده می کنند تا غنی سازی را در سطح خیلی وسیع تر شروع کنند.

وزیر سابق امور خارجه تاکیدکرد: همه مسئولان و دست اندرکاران نظام باید در خطی که رهبری تعیین می کنند حرکت کنند تا  هر آنچه که به مصلحت کشور و نظام هست اتفاق بیافتد.

خرازی در پاسخ به این سوال که آیا ادامه برجام با اروپائیان به صلاح است یا خیر گفت: اگر اروپائیان روی تعهداتی که در برجام متقبل شدند بایستند و تضمین قطعی که مد نظر رهبری است را بدهند طبیعتا در روابط ما با کشورها و مسائل اقتصادی گشایش های وجود خواهد داشت اما اگر آنها چنین تضمینی را ندهند دلیل ندارد که ما در برجام بمانیم و تصمیم خودمان را خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/الف