ایلام بیدار09:24 - 1397/03/07
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد:

ارائه بسته پیشنهادی اروپا به ایران در خصوص برجام تا 2 هفته دیگر/ اگر بسته پیشنهادی اروپا منافع کشور را تأمین کرد ایران برجام را با اروپا ادامه می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بسته پیشنهادی اروپا در نهایت بعد از آنکه تحویل دولت داده شد به دست کمیسیون امنیت ملی ایران هم می‌رسد؛ نهایتاً این بسته تا دو هفته دیگر به دست دولت می رسد.

به گزارشايلام بيدار،حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص اقدامات مجلس برای محقق شدن شروط رهبری پیرامون ادامه برجام با اروپا عنوان کرد: هیأت نظارت بر اجرای برجام که از ابتدا کار اصلی را انجام می داد باید تمام تلاش خود را برای محقق شدن شروط رهبری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: مجلس هم در قالب قانون توازن بین داده ها و ستانده های برجام وظیفه نظارتی داشته و به طور طبیعی موضوع هسته ای موضوعی نیست که بتوان بخشی به آن نگاه کرد و با یک نگاه ملی مجلس هم در کنار دیگر نهاد ها به بررسی برجام می پردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سابقه بدعهدی و عدم پایبندی به تعهدات اروپا در قبال ایران گفت: احتمال می رود که اروپایی ها که به دلایل غیر اقتصادی مانند امنیتی به دنبال حفظ برجام هستند، منافع مشترک خود با ایران را از طریق ادامه برجام حفظ کنند.

فلاحت پیشه همچنین تصریح کرد: ایران منتظر بسته پیشنهادی اروپایی ها برای تصمیم گیری در قبال برجام است؛ اگر این بسته منافع کشور را تأمین کند ایران برجام را با اروپا ادامه می دهد.

وی در ادامه گفت: این بسته پیشنهادی در نهایت بعد از آنکه تحویل دولت داده شد به دست کمیسیون امنیت ملی ایران هم می‌رسد؛ نهایتاً این بسته تا دو هفته دیگر به دست دولت می رسد.

 

انتهای پیام/الف