ایلام بیدار17:27 - 1397/03/04
امام جمعه ایلام:

شروط رهبری برای مذاکره با اروپا باید در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه ایلام گفت: شروط رهبری برای مذاکره با اروپا باید بدون هیچ مسامحه‌ای در دستور کار باشد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اتمام حجت به اروپا و نقشه راه دستگاه دیپلماسی در ادامه راه است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: شروط رهبری به عنوان فهرست تضمین‌ها فصل‌الخطاب برای مسؤولان دولتی ایران و سه کشور اروپایی است.

وی ادامه داد: اعلام شروط از طرف رهبری معظم عبارت از پنج تضمین مهم می‌تواند برجام برای ملت و نظام دستاورد مهمی باشد. مقابله با تحریم ایران توسط آمریکا ، تضمین فروش نفت و لغو تحریم نفتی، اروپایی‌ها علیه آمریکا به خاطر خروج از برجام و قانون‌شکنی قطعنامه صادر کنند، تضمین بانکی و برقراری روابط تجاری ایران و اروپا، اروپایی‌ها تضمین برای افتتاح شعب بانکی ایران در کشورهای اروپایی تضمین دهند.فقدان ورود به موضوع موشکی و منطقه‌ای و حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه و لبنان از جمله این پنج شرط است.

شروط رهبری برای مذاکره با اروپا باید بدون هیچ مسامحه‌ای در دستور کار باشد

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شروط مقام معظم رهبری برای مذاکره با اروپا باید بدون هیچ گونه مسامحه‌ و توجیهی در دستور کار تیم مذاکره کننده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به بدعهدی‌ها و بی صداقتی‌ سه کشور اروپایی در اوایل دهه 80 بر سر مسئله هسته‌ای، اروپا باید اینبار ثابت کند که قصد تکرار بدعهدی ندارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سه کشور اروپایی در نقض مکرر روح و جسم برجام اعتراض نکردند اگر آنها در پی نقض برجام به آمریکا اعتراض می‌کردند قطعا کار به اینجا نمی‌رسید.

لطفی تصریح  کرد: اروپا باید پس از خروج آمریکا از برجام این را جبران کند، امید است دستگاه دیپلماسی اینبار فریب لبخندها و وقت‌کشی این سه کشور اروپایی را نخورده و با تفکر انقلابی و دیپلماسی تهاجمی بهانه از دست طرف‌های غربی بگیرند.

خرمشهر قله ایثار و شهامت رزمندگان ایران است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: خرمشهر قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران است. فتح خرمشهر یک رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آزادی خرمشهر نماد اقتدار ایران در دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/س