ایلام بیدار09:38 - 1397/03/01
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد؛

افزایش مسمومیت مصرف قارچ سمی در ایلام به 40 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از مسمومیت ۴۰ نفر در استان ایلام به دلیل مصرف قارچ سمی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "کریم همتی"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از مسمومیت ۴۰ نفر در استان ایلام بخاطر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: مرگ ناشی از قارچ سمی در ایلام گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تاکنون موردی از مرگ ناشی از مسمومیت از طریق مصرف قارچ سمی و طبیعی در این استان گزارش نشده است.

براساس این گزارش، براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی اورژانس کشور تا ساعت 10 صبح امروز 29 اردیبهشت ماه 721 نفر براثر مصرف قارچ مسموم شده‌اند که از این تعداد 9 نفر جان خود را از دست‌ داده‌اند.

با توجه به فصل بهار و بارندگی‌های اخیر و رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و بروز مسمومیت تعدادی از هموطنان در استان‌های مختلف در اثر مصرف قارچ‌های سمی، ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت توصیه می‌کنند که هشدارها جدی گرفته شوند.

بنا به توصیه پزشکان، تنها از قارچ‌هایی که در فروشگاه‌های معتبر و بسته‌بندی های بهداشتی عرضه می شود استفاده کنید و در صورت مصرف قارچ خودرو و قارچ‌هایی که از افراد متفرقه خریداری کرده‌اید اگر شاهد علائم مسومیت ماننددرد شکم، تهوع،‌استفراغ، سرگیجه شدید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.همچنین در صورت حضور در طبیعت مراقب کودکان وتماس آنها با قارچ وگیاهان باشید.

 

انتهای پیام/س