ایلام بیدار09:09 - 1397/02/25
فرماندار دهلران خواستار شد؛

ضرورت رسیدگی قانونی به جذب نیروهای غیربومی در دهلران/ جوانان از بیکاری رنج می برند

فرماندار دهلران گفت: برای این شهرستان با ظرفیت‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، آب و خاک و نفت دارد زیبنده نیست که جوانان از بیکاری رنج ببرند.

به گزارشايلام بيدار، سید "حسینعلی موسوی"، فرماندار شهرستان دهلران در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهارداشت: زیرساخت‌های لازم برای مرز چیلات این شهرستان تا اربعین امسال آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 180 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است گفت: زیر ساخت‌هایی همچون آب، راه دسترسی، تلفن و فیبر نوری برای مرز چیلات تا حدودی آماده است و این موضوعات تا اربعین به بهره‌برداری کامل می‌رسد .

موسوی همچنین به پتانسیل های متعدد شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: برای این شهرستان با ظرفیت‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، آب و خاک و نفت دارد زیبنده نیست که جوانان از بیکاری رنج ببرند و در این زمینه لازم است که دادستان به عنوان مدعی العموم و بر اساس ماده 47 قانون ورود پیدا کنند که اگر شرکت های تابعه در خصوص جذب نیروهای بومی تخلفی مرتکب شده‌اند به آنها رسیدگی قانونی شود.

امید برای بازگشایی مرز چیلات چندین برابر شده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران نیز در این جلسه اظهار داشت: با بسترسازی ها و پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام میشود امید برای بازگشایی مرز چیلات چندین برابر شده است.

وی گفت: لازم است در کنار اقداماتی که برای زیرساخت‌های این مرز انجام میشود رایزنی‌هایی با طرف‌های کشور مقابل در عراق نیز انجام شود تا آنها هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به فرارسیدن سالروز رحلت امام اشاره کرد و افزود: امام بر گردن همه ما حق بزرگی دارند و باید در زمینه بهتر بزرگداشت مراسم سالروز ارتحال ایشان از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

امام جمعه دهلران در بخش دیگری از این جلسه به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و گفت: آمریکا همیشه نشان داده است که بد عهد و بد پیمان است و نباید به او اعتماد کرد.
وی افزود هدف آمریکا انرژی هسته ای نبوده و نیست بلکه هدف او اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که در این خصوص باید هوشیارانه در برابرمکر این شیطان بزرگ ایستادگی کرد.
در پایان این جلسه بخشداران جدید بخش‌های میمه و مرکزی شهرستان دهلران معارفه و از زحمات بخشداران قبلی تقدیر شد.

انتهای پیام/س