ایلام بیدار08:21 - 1397/02/22
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

سریال استفاده از "کالای خارجی" در ادارات ایلام/ این راه به ترکستان است

برخی ادارات استان همزمان با شروع فصل گرما اقدام به خرید کولر با مارک خارجی کرده که این کاملا در تضاد با تحقق شعار است.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::یکی از موضوعاتی که این در سال های اخیر بعنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار می گیرد انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب است.

این شعارها با دقت و ظرافت خاصی از سوی معظم له انتخاب می شوند و در واقع چراغ راه را در طول سال روشن می کند؛ فرهنگ سازی ها در خصوص نامگذاری این سال ها نیز به تدریج به خود عینیت بخشیده است.

شعارها در سال های اخیر با هدفمندی خاصی به موضوعات ریز اقتصاد پرداخته است به طوریکه امسال و در سال 97 شعار "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب شد.

اهمیت حمایت از کالای ایرانی آن هم در این برهه کنونی برای همه روشن و مبرهن است به طوریکه حمایت ها می تواند بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد را دامن بپوشاند.

بایستی حمایت از کالای ایرانی بعنوان یک اصل هم از طرف قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی، مسئولان و مردم رعایت گردد تا فوائد استفاده از ان نیز برای همه مشخص شود.

در ابتدا لازم است تا دولت و مسئولان و دستگاه های اجرایی این مهم را از خود شروع کنند که در این راستا دولت در نامه هایی هر گونه استفاده از کالاهایی که مشابه داخلی دارند را در ادارات منع کرده بود.

اما براساس پیگیری ها و مشاهدات خبرنگار ایلام بیدار این موضوع در استان ایلام دیده نشده است و استفاده از کالای خارجی نمود بیشتری دارد تا استفاده از کالای ایرانی.

برخی ادارات استان همزمان با شروع فصل گرما اقدام به خرید کولر با مارک خارجی کرده که این کاملا در تضاد با تحقق شعار است در حالی که حداقل در این عرصه ما در داخل کشور نمونه های خوبی را تولدی کرده ایم.

حمایت ها از کالای ایرانی نباید صرفا به توصیه و سفارش بسنده شود بلکه در عمل نیز باید همین گونه باشد چرا که حمایت از تولید ملی این روزها یک مبارزه هم تلقی می شود مبارزه ای در رویارویی با جنگ تحریم و اقتصادی دشمن.

بنا بر توصیه مقامات دادگستری ایلام، هیچ اداره دولتی مطلقا حق استفاده از امکانات و تولیدات خارجی که مشابه داخلی دارند را ندارند؛ متاسفاه در اکثر ادارت استان نه تنها این اصل رعایت نمی شود و پیش قدم نمی شوند بلکه در جهت عکس شعار سال حرکت می کنند.

عدم پرداخت هزینه کالاهای خارجی در ادارات ایلام

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص بر لزوم حمایت همه جانبه از کالای ایرانی تأکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی مکلف به خرید کالاهای ایرانی هستند و در غیر این صورت با تصمیمات از پیش تعیین شده رو به رو خواهند شد.

وی اظهار کرد: در صورت خرید کالاهای خارجی سیستم مالی آن اداره و یا دستگاه تحت هیچ شرایطی مجاز به پرداخت آن نیست و در صورت مشاهده و یا گزارش با آن ادارت برخورد می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام افزود: چنانچه خرید کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای خراجی از کیفیت پایین تری برخوردار باشد نیز ادارات مکلف به خرید آن محصول ایرانی هستند.

 

انتهای پیام/س