ایلام بیدار12:17 - 1397/02/19

واکنش فرماندهان نیروهای مسلح به خروج آمریکا از برجام/ خسارت مذاکره با آمریکا

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داده و از آن اظهار رضایت کردند.

به گزارشايلام بيدار، پس از اقدام آمریکا مبنی بر خروج از برجام در شب گذشته، صبح امروز فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح طی سخنانی از این اقدام اظهار رضایت و آن را قابل پیش بینی دانستند.

* برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود و از روی بزرگواری آن را پذیرفتیم

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.

وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.

* سرنوشت برجام روشن است/خروج شرورانه امریکا را به فال نیک می‌گیریم

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه نیز گفت: بنده نیز اقدام ترامپ و خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را به فال نیک می‌گیریم. این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین‌کننده‌ای نیز در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد، نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیشرفت های کشور ما در سایه تحریم ها حاصل شده و تولید و ارتقا قدرت در این شرایط را تجریه کرده ایم و آن را بخوبی بلدیم.

فرمانده سپاه گفت: ملت ما بسیار بزرگتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار بگیرند.

جعفری افزود: کاملا مشخص بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و دوباره ثابت شد که به هیچ‌وجه آمریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده ایران همه یکدل و هماهنگ، روی منابع و ظرفیت‌های داخلی متمرکز می‌شویم همانند نیروی های مسلح.

جعفری افزود: نیمه‌امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی‌دو‌هفته‌ای هم که رئیس‌جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به آمریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده سپاه گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تأثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

*خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد/ بزرگترین خسارت برجام مشروعیت دادن به مذاکره با آمریکا بود

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا از برجام خارج شد.

وی افزود: چقدر خوب است که ما هر روز هشدار راهبردی قرآن را با خود مرور کنیم که آنها تا آخر بدنبال این هستند که ما را از ایمان و اصولمان باز بدارند البته اگر بتوانند.

فرمانده کل ارتش گفت: از اول هم معتقد بودم که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن به نشستن پشت یک‌ میز و مذاکره با امریکایی هاست اما بزرگترین سود برجام نیز اثبات چندباره عدم پاییندی آنها به تعهداتشان بود.

موسوی افزود: ما همه چیز در ملت خودمان داریم که روزبروز بر پیشرفت کشور بیافزاید و امیدواریم درسی که این آدم (ترامپ) به جهانیان و کشورهای منطقه داد، عبرت آموز باشد.

* حتما خیر و برکتی در خروج آمریکا از برجام است و آن را تبریک می‌گویم

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز گفت: از سال گذشته که موضوع مهارت آموزی سربازان آغاز شده، اثرات مثبت آن را در نیروهای مسلح می‌بینیم.

وی گفت: در ناجا بدلیل اینکه تجمع پادگانی کمتر داریم و اکثر سربازان 24 ساعته در حال خدمت هستند، شاید جمع کردن سربازان و فرستادن آنها به کلاس مهارت آموزی کمی مشکل باشد اما با تمام این موضوعات، کار مهارت آموزی بخوبی انجام شده و با جدیت این کار را ادامه می‌دهیم.

اشتری افزود: برخی از سربازان از سبک زندگی اسلامی ایرانی فاصله گرفتند که باید در جهت بهبود آن تلاش کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده هم به نوبه خودم خروج امریکا از برجام را تبریک میگویم و حتما خیر و برکتی در آن است.

وی افزود: انسان تاسف میخورد که فردی که حالت نرمال و عادی ندارد در راس کشوری است و به تعهدات خود هم پایبند نیست و در داخل هم کسانی که دل خوش کرده بودند به مذاکره با اینها و اینکه مشکلات در این صورت حل می‌شود درحالیکه آقا بارها تاکید کردند ما به اینها اعتماد نداریم.

اشتری تاکید کرد: باید روی پای خود بایستیم و‌ منویات رهبری را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ش