ایلام بیدار07:46 - 1397/02/19
با محوریت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان استان ایلام؛

استانداری ایلام و کمیته امداد کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور منعقد شد.

به گزارشايلام بيدار، این تفاهم نامه با محوریت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان استان ایلام شامگاه سه شنبه در محل استانداری توسط دو طرف امضا شد.

این تفاهم نامه در هفت محور مختلف منعقد و تعهدات استانداری ایلام و کمیته امداد کشور در آن مشخص شده است. 
احداث یا خرید 500 واحد مسکونی در طول مدت سه سال، اجرای 2 هزار فرصت شغلی پایدار برای نیازمندان ، احداث زائرسرا در مهران برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات با اولویت مددجویان با تامین سه هزار متر مربع زمین توسط استانداری ایلام و ساخت توسط کمیته امداد کشور از جمله محورهای این تفاهم نامه است. 
تکمیل اردوگاه فرهنگی مددجویان کمیته امداد ایلام با تامین اعتبار 30 درصدی استانداری ایلام و 70 درصدی از سوی کمیته امداد مرکز، تامین یک هزار مورد جهیزیه نوعروسان مددجو به ارزش 20 میلیارد ریال، سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد به ارزش 200 میلیارد ریال با تامین 50 درصد ی استانداری و 50 درصدی کمیته امداد مرکز و ساخت 200 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن از دیگر محورهای این تفاهم نامه است. 
اجرای این تفاهم نامه از تاریخ 18 اردیبهشت ماه 97 به مدت سه سال خواهد بود. 
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور صبح سه شنبه وارد ایلام شد و برای بازدید از منازل مددجویان و بررسی مشکلات آنها راهی دو شهرستان آبدانان و دهلران شد. 
انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و بازدید از منازل شماری از مددجویان کمیته امداد شهر ایلام از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه پرویز فتاح به این استان است. 

 

انتهای پیام/س