ایلام بیدار08:21 - 1397/02/18
گزارش؛

مردم همچنان چشم انتظار بازگشایی تونل پیامبر اعظم(ص) ایوان

تونل پیامبر اعظم (ص) در مسیر ایلام به ایوان بر اثر ریزش در اواخر فروردین ماه امسال مسدود شده و تاکنون نیز بازگشایی نشده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر، تونل پیامبر اعظم (ص) در مسیر بین شهرستان های ایلام و ایوان بامداد چهارشنبه 29 فروردین ریزش کرد، این حادثه منجر به مسدود شدن تونل شده و امکان تردد از این مسیر میسر نیست.

مسئولان ذیربط مدت زمان لازم برای تعمیر قسمت آسیب دیده را سه هفته اعلام کرده بودند ولی با اتمام این مدت کماکان این مسیر مسدود و برای شهروندان مشکلاتی را بوجود آورده است و مردم نیز چشم انتظار تلاش بیشتر مسئولان برای رفع انسداد و بازگشایی مسیر تونل پیامبر اعظم(ص) هستند.

مسیر جایگزین گردنه رنو که برای تردد خودروها معرفی شده سال ها از دسترس خارج و تخریب شده است و با توجه به استاندارد نبودن، وجود چاله های فراوان و نداشتن روشنایی به مسیری ناامن برای شهروندان بخصوص افراد ناآشنا به این مسیر تبدیل شده است.

اگر چه با تلاش گروه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نواقص مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی و انجام خط کشی در این محور برطرف شد، اما نبود روشنایی در تونل قدیمی و وجود پرتگاه های بسیار خطرناک در این محور رغبت رانندگان را برای تردد از این مسیر کم کرده است.

 

آغاز بهسازی تونل پیامبر اعظم (ص) از هفته گذشته 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای ایوان در خصوص بازگشایی این تونل  گفت: بدلیل حجم بالای بهسازی و تعمیر این تونل هیچ پیمانکاری حاضر به همکاری نشد اما با پیگیری و رایزنی یک پیمانکار کار بازسازی را از هفته گذشته آغاز کرده است.

کاظم رضانیا اظهار کرد: هیچ مشکل اعتباری برای رفع این مشکل وجود ندارد و قاب های فلزی آماده و ظرف چند روز آینده نصب خواهند شد.

وی در خصوص بازگشایی نهایی این تونل افزود: در صورت شرایط آب و هوایی مناسب پیش بینی می شود این تونل ظرف 2 هفته آینده بازگشایی و در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

رضانیا یادآور شد: با توجه به مسدود شدن این مسیر تیم های راهداری استان عملیات اجرای آسفالت مسیرهای ناهموار، نصب علائم راهنمایی و رانندگی را در محور قدیمی ایلام - ایوان محدوده (تونل رنو) انجام دادند تا تردد در این محور بودن مشکل انجام شود.             

 

انتهای پیام/الف