ایلام بیدار10:22 - 1397/02/16
ایلام بیدار از گلایه های مردم گزارش می دهد؛

گردوغبار فراموشی روی صالح آباد؛ مسئولان به خانه تکانی نیاز دارند

در خلال سفرهای استاندار ایلام به شهرستان ها برخی از بخش ها و شهرهای مهم و یا حتی حیاتی آن شهرستان که از اهمیت بالایی هم برخوردار هستند، به کلی فراموش شدند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بعد از انتخاب استاندار جدید ایلام و تغییرات برخی فرمانداران، سفرهای مسئولان ارشد استان به شهرستان ها آغاز شد؛ آنچه پیش از همه به دهن می رسید اینکه آغاز این سفرها با توجه به غیربومی بودن استاندار جدید ایلام بیش از پیش احساس می شد.

در جریان این سفرها نتایج و مصوبات خوبی برای شهرستان ها رقم خورد که توسعه هر کدام از این شهرستان ها را به دنبال خواهد داشت اما در پس این سفرها انتقادات و مشکلاتی نیز وجود داشت که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

در خلال سفرهای استا استاندار ایلام به شهرستان ها برخی از بخش ها و شهرهای مهم و یا حتی حیاتی آن شهرستان که از اهمیت بالایی هم برخوردار هستند، به کلی فراموش شدند.

با توجه به انتصاب فرمانداران بومی جدید، انتظاری که می رفت اینکه با توجه به شناخت کافی و وافی از منطقه خود بخش ها  مناطق حساس شهرستان را نیز در برنامه دیدارهای مسئولان ارشد استان لحاظ می کردند نه صرفا مرکز شهرستان.

داستان تکراری فراموشی صالح آباد در تصمیم گیرهای فرمانداری

در یکی از سفرهای استاندار ایلام و در جریان سفر به شهرستان مهران، بخش صالح آباد بعنوان یکی از بخش های مهم استان ایلام از قلم افتاده بود و همین باعث گلایه مردم این منطقه شده است.

یکی از اهالی بخش صالح آباد در خصوص این معضل با بیان رشادت های مردم این منطقه در دوران جنگ تحمیلی گفت: متاسفانه فراموشی بخش صالح آباد این روزها به یک داستان تکراری تبدیل شده چرا که با تغییر هر کدام از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی این مشکل و معضل حل نمی شود.

وی اظهار کرد: صالح اباد بعنوان یکی از شهرهای مهم استان ایلام در جریان تصمیم گیرهای مسئولان شهرستان جایی ندارد؛ در جریان سفر استاندار ایلام هیچ تصمیمی در راستای توسعه این بخش گرفته نشد و یا اگر هم شده مردم از آن بی خبر هستند.

این ساکن اهل صالح آباد افزود: انتظار این بود که بعد از انتصاب فرماندار جدید این مشکل نیز برطرف شود اما گویا فرماندار جدید مهران هنوز نمی داند تنها بخش شهرستان مهران "صالح آباد" است.

ظرفیت های مغفول صالح آباد

یکی دیگر از اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این مشکل نیز گفت: صالح آباد میزبان بیش از هزار و 100 شهید انقلاب و جنگ است که حتی خود مسئولان در ایام های مختلف سال از جمله غبار روبی مزار شهدا در این منطقه حضور می یابند اما بعد از مراسم دیگر تا مراسم های بعدی خبری از صالح اباد نیست و این سال ها به کلی به فراموشی دولت سپرده شده است.

وی اظهار کرد: جدای از این یکی از امامزاده های معروف نه استان بلکه غرب کشور در این بخش واقع شده است امامزاده ای که همه روزه به خصوص اواخر هفته و ایام تعطیلات مهیای جمع بیشماری از زائران در مناطق مختلف استان و استان های همجوار است.

این ساکن اهل صالح آباد افزود: وجود چنین امامزاده ای در چنین منطقه ای حتی در برهه ای از زمان و بنا بر تصمیم مسئولان وقت استان بنا شد تا از ان بعنوان مرکز و یا شهر فرهنگی استان ایلام یاد و معرفی شود اما امروزه دیگر حتی در تصمیم گیری ها جایی ندارد.

صالح آباد در ردیف بودجه اربعین گنجانده شود

یکی دیگر از اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: یکی از مزیت های مهم شهر صالح آباد، شهر میانی مابین ایلام و مهران است که از این حیث از اهمیت بالایی هم برخوردار است.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر استان ایلام و شهر مهران بعنوان انتخاب و اولویت و مسیر اصلی مردم و زائران برای ایام اربعین شناخته شده است که همین امر توجه به تنها بخش مهم مهران را دو چندان می کند.

این ساکن اهل صالح اباد افزود: در طول ایام اربعین با توجه به بعد مسافت ایلام تا مهران شمار قابل توجهی از زوار برای مدتی در این شهر و در امامزاده علی صالح (ع) حضور پیدا می کنند و چه بسا مردم نیز به خوبی از آنان پذیرایی می کنند اما همین موضوع کافی است تا توجه به این بخش مهم در تصمیم گیرهای مسئولان در حوزه های مختلف سفرهای استانی و جلسات مرتبط با اربعین لحاظ شود.

وی ادامه داد: حتی بودجه ای هم که با عنوان ردیف اختصاصی اربعین به استان ایلام تخصیص داده شده بایستی شهر صالح آباد نیز در تصمیم گیرهای این ردیف قرار گیرد.

سهم ناچیز اعتبارات عمرانی در چند سال اخیر

یکی دیگر از اهالی این منطقه در گفتگو با ایلام بیدار بیان کرد: صالح آباد با سابقه نزدیک به 50 سال بخشداری و ظرفیت های مختلف و گوناگون نباید از دید مسئولان غافل بماند.

وی عنوان کرد: مناطق بکر و دیدنی از جمله غار زینگان از جمله مناطق نمونه گردشگری است که هنوز دست نخورده باقی مانده و نیازمند توجه به این زیرساخت ها و توسعه آنان است.

این ساکن اهل صالح آباد با انتقاد از تصمیم گیرهای مسئولان اضافه کرد: در چند سال گذشته هیچ سهمی از اعتبارات تخصیصی عمرانی و غیرعمرانی شامل تنها بخش مهم شهرستان مهران نشده است.

لزوم توجه به مشکلات تنها بخش مهران

به گزارشایلام بیدار، از دیگر مشکلات مردم این منطقه نبود دکتر در حوزهای مختلف از جمله دندانپزشک است به طوری که مردم برای درمان خود مجبور به مراجعه به مرکز شهرستان و یا استان هستند.

موضوع دیگری که باید به ان اشاره کرد اینکه روستاهای زیادی در زیرمجموعه بخشداری صالح آباد گنجانده شده اند که بی توجهی به تنها بخش مهم شهرستان مهران بی توجهی به این روستاها را نیز در پی داشته است.

مشکلات و گلایه های مردم بخش صالح آباد تنها مربوط به مدیریت کنونی نبوده و از بی توجهی مسئولان وقت در سه چهار سال اخیر به این بخش مهم نیز گله مند هستند؛ با توجه به موضوعات یاد شده مردم این منطقه توجه به توسعه و زیرساخت ها و رفع مشکلات آن از سوی مسئولان شهرستان و استان امری مهم و ضروری به نظر می رسد.

 

انتهای پیام/س